|
|
|
|---|---|
|
Hej! bytte alla lager m.m. i min motor (M3-93) passade då även på att byta kamkedja, bytte inte några glid skenor då dom inte var speciellt slitna. Motorn går som en dröm men jag har ett vinande ljud från kamkedjan som börjar vid 2000varv och följer varvet uppåt. Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar! (Har kollat sprängskiss och allting sitter som det ska. Kan det vara att kedjan behöver slita in sig eftersom jag har gamla drev och skenor?) | |
|
Låter väldigt konstigt om allt är rätt monterat. Skulle riva isär snarast för att kolla igen så inget sitter fel, blir för dyrt om de skulle gå åt helvette! Hur långt har motorn gått? Glidskenorna brukar ju kunna vara rejält slitna, låter ovanligt med bra skick på skenorna. När jag rev min -94 som gått ca 13000 mil var skenorna så slitna att rullarna tog i skenan, då kan jag mycket väl tänka mig att man får vinande ljud med en ny kedja. Hoppas du hittar någon lösning! /Fredrik |
|
| hur får jag tag på sprängskiss till en M3:a? har en 3.0 liters som jag ska renovera | |
| byta till 3.2:ans kamkedjespännare gjorde jag när jag hade min 3.0:a den e bättre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.