|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Söker på M3:or i Västra Götaland (bytbil.com) och hittar 2 stycken -04:or båda för 329,000, varav en SMG (Sassas, den andra i Lidköping). Varför ligger dom så lågt? Har ju vant mig vid -02:or som brukar ligga runt 300,000. Börjar man se effekten av nya modellen? Har den börjat säljas ens? Jag har inte sett den på vägarna nämligen. | |
|
Men det är ju ändå fem år gamla bilar.Tror att priserna sjunker på e46 precis som på alla andra bilar.Det visar historien.Det är väl bara Porsche och Lexus och kanske någon Corolla som har ett andrahands värde som är värt namnet. Min M5a Länk |
|
|
2002tii>> 5 år gamla bilar?? M3 e46 tilverkades fram till slutet på 05, det är väl knappt två år eller? coldhex>> dom bilar du kikat på skulle jag inte ta i med tång, bl.a den från sassas en smälld usa import....jag tycker att e46:orna står sig väldigt bra fortfarande i pris.... typ 01, 250-280, 02, 290-320, 03, 310-350 osv.... ett litet tillägg, man får oftast det man betalar för...ex 01:a, tyskimport, över 10 000 mil typ 230 000= SKIT!!! rätta mig om jag har fel.... |
|
|
Bomis: Kunde inte ha skrivit dt bättre själv :) |
|
Lars Jakobsson |
Instämmer med föregående talare :P |
| Vill inte va petig bomis, men va det inte så att M3 e46 tillverkades till mitten på -06? | |
|
en smälld M3:a?, nä fy fan...den i lidköping vad är det för överraskning med den då? Man får vad man betalar för, jo ja det är väl vad man oftast hoppas på, men om man betalar mycket och ändå får ett lik då? Då har man blivit lurad dubbelt upp. Man behöver ju tydligen göra en mindre doktorsavhandling innan man vågar köpa en bil (eller så frågar man på ett forum). |
|
| JpM3>>du har helt rätt.... :-) | |
|
Coldhex: Den i Lidköping är min och säljes helt utan "överraskningar"... Jag sänkte den precis från 355.000 till 329000:- för att få lite mer respons på annonsen. Du är välkommen att höra av dig om intresse finns! |
|
| Coldhex>> jag menade den på sassas bilar inte peos... | |
| Bomis: Du får nog justera ner priserna om de ska spegla situationen just nu. En 01:a ligger snarare med ett maxtak på 250k och en 02:a med maxtak runt 280k. Har kollat runt en hel del och har två vänner som precis köpt en varsin 02:a repsektive 03:a samt en annan som försöker sälja sin 02:a. Alla svensksålda och två med smg. | |
| johisco>> vad pratar vi för mil på dessa bilar? | |
| Jag är nere på 350000:- för min 2005.5 med 1420mil på mätaren, men det är nästan bara tokprutare som hörav sig ändå... ett fall på 500000:- på två år! | |
| JpM3>> Var din bil sv såld el tysk? Priserna mellan dessa skiller ju c:a 40-60 tkr på begmarknaden.... | |
| Imp från BMW Tyskland, Chef på BMW som haft den. | |
| Tycker att E46 M3 ligger för högt i pris, om man jämför med E36 (M3) när det begav sig. Man köpte sig en fem år gammal cabbe för runt 200k 2002, idag ligger en -02:a på över 300k!? Då, som nu, hade "den nya" M3:an precis gjort entre... | |
| Sani>> hört talas om ordet inflation?? | |
|
Nej, inte i Sverige på sistone - och inte på typ 50% på fem år, vi lever inte i Kazakstan eller? Däremot kan jag hålla med om att en bil inte "bör" tappa värdet så fort. |
|
| ...köpkraften har dock förändrats, det är kanske en del av förklaringen. | |
|
Länk är detta också sk "skit"? BMW CS #5139 |
|
| J.L>>personligen hade jag aldrig köpt en bil utan helskinn, smg II, pdc & 19" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.