|
|
|
|---|---|
|
Efter att betalt inträde till bilvärldens dyraste tivoli (enl. teknikens värld) har jag nu lite frågor angående min 750-88. Den rycker väldigt och känns slö, det känns som tändningsmissar och den går på kanske 7-8 cylindrar. Inte så slö som i nödlöge som jag läst om här på forumet och det är inte heller samma cylindrar som släcks utan ibland verkar den gå på 10 och ibland på 6 men aldrig på alla 12. Bilen har stått still länge och batteriet är inte 100%, kan det vara så att den missar pga låg spänning? Jag ska mäta på polerna när den går på tomgång, runt 14 V borde den väl ligga på då? Fördelarlock byttes förra året och jag funderar på att ta ur stiften och kolla på dem också, är det lätt att nå dem? Går det att mäta upp tändkablarna? Något annat vanligt fel som ger detta symptom? Finns det möjlighet att läsa ut felkoder på denna eller är den för gammal? Tacksam för svar och återkommer garanterat med fler frågor... | |
|
Elsystemet är känsligt för svag spänning, börja med att ladda eller byta batteri. Tändkablarna är sköra och kan mycket väl vara boven, sök i forumet för att få reda på hur du mäter. Det går att köra diagnos på dessa, även om det är ganska begränsad information som går att få ut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.