AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.265

Svenska Spel-annonserna laggar datorn?

Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Hej!

Är det möjligtvis fler som har reagerat på annonserna från Svenskaspel.se om en partyhelg i Visby (en Flash Player animering).

Sedan de dök up på AutoPower så går processorkraften för att köra webläsarfönstret upp ordentligt.
På min bärbara visar aktivitetshanteraren 97% så fort jag går in på AutoPower men på de flesta övriga websidor ger den knappt utslag. Jag använder Firefox som webbläsare.
Har även provat på min Mac G4 och även där vissar stapeln för proccesorn ett mycket högre värde.
Likadant även på datorn på jobbet.

Är det bara jag som drabbats?
Datorn blir så slö att jag nu oftast undviker att gå in här. :(

Bert-Ola
BmwCS #2423
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Min processor ligger mellan 2-60% för Iexplorer 7(ändras hela tiden) på min P4 2.4Ghz med 1Gb ram. Märker inget lagg. Har du kört Ad-aware eller liknande på länge?
Min PB G4 1.5 GHz får oxå jobba på bra, processorstaplen är faktiskt nästan i botten hela tiden. Men jag har inte märkt att det går slöare. Å andra sidan brukar jag inte göra något annat samtidigt som jag surfar så det är kanske därför. Har precis övergivit Safari som webläsare till förmån för Camino.

Som jämförelse har jag mellan 10- 30% processorutnyttjande när jag är inne på Zatzy, jämfört med över 90% nästan hela tiden på Autopower.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hmm skumt. Jag kör firefox på en fujitsu siemens dual core 4400 eller vad den heter och den laggar ingenting. Får processoranvändning på 0 till max 30% på firefox och då har jag ändå över 50 flikar öppna (autopower och svenska spel bland andra). Det slukar en massa minne men knappt någon processorkraft.
Nu är jag på jobbet och sitter vid en hp på 3GHz och internet explorer. Den tar 0% just nu och då är svenska spels banner uppe dessutom.

Måste bero på nåt annat att era maskiner laggar.

///BMW - Was sonst!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej hej,

Jag har upplevt samma sak både här hemma och på jobbet. Kör Firefox på båda burkarna. Just i detta nu tar Firefox 40 % av processorn, den har varit uppe och vänt kring 80-90 % vid andra tillfällen. Och det är bara om jag har Autopower uppe, processoranvändningen sjunker direkt om jag stänger Autopower-fliken.

/Wiberg
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
jag ligger nu på 5% i snitt o då bränner jag en skiva på samma gång. om jag klickar på en länk. ex. startar AP så går processoranvändningen upp till 30 % tills den laddat sidan klart (ett par 3 sekunder) för att sedan återgå till normala 3-5%. Jag kör med "pyttemjuks" IE7
Med intel core 2 quad , inga problem och inget utslag i IE7.0.

Misstänker att de är en kombinationen av Firefox och Autopower som e lite småskum.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kör Firefox och den tuggar på 30% CPU om jag är på Autopower. Är jag någon annanstans så ligger CPU på runt 6-7%. Dags för Autopowercrew att ta bort eländet?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Vi har bett de som ansvarar för Svenska Spel- annonserna att sänka framerate och på så viss förhoppningsvis få bukt med problemen.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Lysande Kalle, hoppas det hjälper.

Tackar Bert-Ola
(Som gärna sitter i soffan och surfar på AutoPower med sin laptop)

Bert-Ola
BmwCS #2423
Såja, problemet skall vara åtgärdat inom en timme ungefär. Tills dess får ni stå ut med lätt motionerande processorer :-)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Verkar ha hjälpt, bara halv stapel på processorbrukandet idag.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Yes, stor skillnad! 0%- inte illa!
Stor skillnad. Kör visserligen Safari men tycker att Autompower varit extremt segt den sista tiden. Härligt!

M v h
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.