|
|
|
|---|---|
|
tjena, så här ligger det till behöver lite hjälp med en sak. har ett jätte knepigt problem.. den hackar å beter sig som den gå på 5cyl men bara ibland å mellan tomgång upp till kanske 2300varv. varva jag mer så gå den som en klocka även omden bete sig så konstigt så när jag varva upp den å släpper gasen så funka den som den ska ibland 1min ibland upp till 5 min lite olika. å har jag den på tomgång när den börja så vibrera hela bilen, kan stänga av den å när ja vrider på nyckeln igen så e den normal mellan 1-5min sen börja de igen. lite jobbigt å köra när den beter sig så å har ingen aning vad d kan vara. ha bytt tändstifft ingen förändring. ok tänkte ja kanske e en tändspole som sjunger på sista valsen, införskaffade 2st å började köra uteslutnings metoden alltså starta ut å köra å när den börja så där så av med bilen å bytte tändspole nr 1 å så testa om å om igen ingen skillnad testade så med dom 2 som ja hade utifall en va trasig som ja hade införskaffa. kollade även så de inte va nån gnista lr så när motorn va igång i ett mörkt garage. utan resultat. så nu undra ja är det någon som har en aning om vad felet kan vara, å felet ligger mellan tomgång å upp till 2300 varv ca å blir bara efter nån min. innan dess så gå den klockrent. | |
|
Samma problem med min 328. Gjorde en felsökning på BMW och det var kammaxelgivaren som lagt av. Köpte en ny och bytte själv den,(lätt att byta) Går nu som en klocka igen! |
|
| jasså kan d va så enkelt, då blir ja fan lite små glad ju =) vet du något pris på denna givar?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.