AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.001

Race med en Brud! =)

Sida 6 av 6
En liten Suzuki Swift med 4 flickor i stannade brevid mig vid ett rödljuse, tjejen på passagerarsidan rullar ner rutan och frågar om vi skall tävla. Jag avböjde givetvis, men kunde ju inte låta bli att dra på lite extra när det blev grönt.

Det är alltid trevligt med motorintresserade flickor. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
så vitt jag vet så har jag inte rejsat mot ngn tjej, men får man tillfället ngn gång så kanske man tar den!!
Bimmer7er
*lol* underhållande tråd, somliga har verkligen livlig fantasi.
Undrar när "Lotten" och "Jochen" skriver nästa inlägg :))

Bimmer7er
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Kul tråd, kvinnor kan (iaf vissa) har man ju hört lite då och då.

Tyvärr såg jag någonting som nästan fick mig att gråta i slutet av förra sommaren. Var på väg mot triangeln i centrala malmö och hamnade brevid en fin avusblå M5'a. Vid ett rödljus hamnade vi längs fram sida vid sida (två avusblå skönheter) och stod lungt och fint och avvaktade grönt ljus. Det gula kom och M5'an varvades upp, vet inte hur tanten lyckades men motorstopp fick hon iaf. Det lät förfärligt och bonkade lagom högt. Jag smög iallafall iväg utan några som helst problem.

Vid nästa rödljus hamnar vi åter sida vid sida och jag tittade än en gång på bilen och tänkte för mig själv att en sån skulle man allt ha.

Återigen fick vi gult ljus och M5'an varvades upp med ett nytt motorstopp som följd. Förstår inte hur man kan lyckas så dåligt med en start från stillastående. Då tröttnade jag och svängde av, stod inte ut med att se tanten misshandla en så potent vagn. Det finns automat för dom som har problem med koppling och manuell låda. Undrar vad tantens make skulle säga ifall han sett hur hans älskling behandlades vid tantkörning...

Min syster är ett bevis på att tjejer kan. Vid första provkörningen visade hon sannerligen att tjejer gillar att gasa. Hade haft bilen i två dagar när vi en solig vårdag var ute och provade lite. Hon skulle köra en liten runda och inledde med att dra ur bilen på alla växlar, tur att vägen vi åkte på består av ca fyra kilometer raksträcka. Fort som faen gick det iallafall, och jag svär att jag såg hur hornen växte fram i pannan på henne ju fortare det gick.

Sen dess har hon inte fått köra min bil en meter...

bj
291
bjorasen
M535i -87
en tant och M5 3,6:ans koppling går ju inte ihop direkt...

Christopher
///M535i
Länk
mina 5 öres åsikter...om hela tråden som helt klart håller på att flippa....

Hasso: du har rätt, så rätt, så rätt...om mycket...Vet själv av erfarenhet vad som kan när man är ung och dum och tror att man kan hantera sitt fordon bäst av alla på vägen, om jag fick bestämma om jag skulle haft körkort för 13 år sen med den erfarenheten jag har idag...inte en chans.

Rejsa vid rödljus kan vara kul, men det är mer än 100 ggr roligare att varva till en gång för att få grannen att dra iväg som ett skott när du svänger vänster eller höger. Kan vara förbannat kul även om man ska åt samma håll. Rödljusrejs hör förövrigt inte hemma i tätrafikerade områden...

En av de roligaste sakerna är att med t.ex en 518 köra ifrån folk utan att bryta hastighetsbegränsningarna...låt dom komma ikapp på rakorna o ge fan i att bromsa i kurvorna så du drar ifrån där,alternativt låt dom dra ifrån på rakorna o kom iklapp i kurvorna, du bör däremot se genom hela böjen...

Alla kan ju köra fort när det är rak väg :)

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
varför köper folk bilar med större motor än 1.1 liters egentligen? Jo för att kunna gasa på när tillfälle ges..den som säger annat ljuger :)
cdabox
jag kan hålla med hasso om oförstånd hos nyblivna (unga manliga) förare. Jag hade väl själv haft körkort i två veckor när jag snurrade o landade i mitt räcket på E18, det var jobbiga läropengar det.
Anledningen till att jag säger unga manliga förare är just att killar när de får körkort tror att de kan köra bil som schumacher, medans tjejer gaskar på sig när de haft lappen ett litet tag.
När Tobbe har lagt en 5-6 tusen mil bakom sig kommer han nog hålla med om att det bara var tur att inget hände.
Har man haft körkort ett par månader klarar man inte av en sladd med ett bakhjulsdrivet fordon i 110 än mindre i 180.

Sen ska jag inte påstå att mätaren kan gå i botten för mig oxo, men det hör väl till manligheten att köra fort, sen får man välja sina tillfällen.
Hej igen!

Visst är det så, att det e kul å köra fort... Har nästan haft lappen i ett år nu. Jag kör fort ibland men håller mig oftast inte mer än 20km/h över. Nu på vintern tar man det lugnt. Att sladda lite på parkeringar tror jag nog alla tycker e kul, då man har en bakhjulsdriven kärra ;-) Visst anser jag också att det är farligt när det går för fort, men man får väl anpassa sig efter alla förhållanden i omgivningen. Tyvärr så kör folk i min ålder 300 gånger värre än mig =( Bränner sönder däck, koppling, smäller i lykstolpar etc etc. Jag är väldigt rädd om just min bil och man försöker hålla sig inom gränserna. Hittills har det gått bra iallafall!

Ta det lugnt på vägarna nu =) Det är snorhalt!

Mvh Tobbe
HoHo, Längesen jag lästa så många skrönor av så många unga killar med för mkt brudar, bilar och sex i skallen.

Men road vart man iaf :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ojj ojj jag säger då de pojkar =) De här var ju rikigt roligt och läsa..

Ja jag vet inte varför så gott som alla pojkar är lika här min bil är ju precis inte så speciell men tro på fan så dara den till sig varenda jävla pojke en fredag eller en lördags kväll i Gävle.Gå in och titta i galleriet så får ni själv se att den ser så gott som ut som vilken bil som helst ..Men i bland är det jävligt svårt och hålla sig i skinnet lär jag ju säga.så man har ju satt en och annan opel kasset Gsi på plats plus en massa 320 e30 * som har kommit och försök en massa *suck*...

Mvh Teres ;0)
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Vid ett race en kväll förra året stannade allt upp när en bil syntes på vägen som användes för racet, bilen kom närmare och jag såg att det var en e34... kom närmare och närmare och rätt vad det var varvade bruden upp den, turbo sus och dumpventil... sen var det fullt ös... en Alpina bi-turbo var det visst som hon öste omkring i. Där stod en hel hop med bilintresserade karlar och tittade på amazoner med V8 och rätt vad det var så kommer en brud med den fränaste bilen på hela kvällen och kör som ett svin... kul;)

/Johan

Länk

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.