AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.000

Race med en Brud! =)

Sida 3 av 6
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Jag vill inte racka ner på någon som deltagit i diskussionen... Ni har alla rätt och fel på era egna sätt.

Tänkte bara framlägga fakta som gäller för mig själv... Tycker inte ett skit om höga farter. Ärligt talat så skrämmer de mig, vare sig jag färdas själv eller bland mycket folk. Min trimmade Alpina kunde säkerligen toppa runt eller över 300 km/h, men fortare än 285 körde jag aldrig. Och det var en enda gång i ett rejs med en person som liksom jag var införstådd med riskerna...

I alla fall, min poäng är att det är inte toppfarten som är det roliga, utan accelerationen (min åsikt). Att känna hur bilen skjuter fart och man själv trycks in i sätet. Om jag någon gång får råd med kostnaden för modifikationen och den bränsleförbrukning som följer, så skulle jag ändra utväxlingen på min bil så brutalt att den inte gick fortare än 150 men accelererade desto bättre.

Har en gång upptäckt vad hastighet kan göra om något oförutsett inträffar... En kväll när det var ishalt ute och jag för säkerhets skull höll 50 km/h kom ett rådjur ut på vägbanan framför mig. I blotta förskräckelsen och överraskningen väjde jag. Väjningen gick bra, men det var när jag skulle tillbaka i min egen fil (på grund av möte), som sladden kom. Då hade jag ändå bromsat, så hastigheten var säkert inte mer än 30-40. Ut i skogen far jag med bredsidan först, och vek farsans Cosworth som en fällkniv runt ett träd. Hade trädet tagit 10 centimeter längre fram hade jag inte suttit här idag.

Sedan dess behärskar jag mig själv när det gäller hastigheten... Det är accelerationen som gäller! Den är roligare, och (oftast) mindre riskfylld än höga hastigheter...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Hörrö Tobias...

Vad hette tjejen? Jag känner en läcker blondin i de där trakterna som jag vet kör som ett svin ibland. *ler*

ps. Det händer att jag oxå kör "idiot-racing". ds.

200 km/h MINST en gång i veckan, så mår ni bättre!!!

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Tobias 320 - om du tycker att tjejen är så läcker och hon "lekte" med Er så kontakta henne. Hon vet ju vem du är! Vänta inte tills du träffar henne på motorvägen igen. Vad ska du göra då?

Mitt tips är - vänta inte - kör så det ryker! (alltså inte bil utan med charm)

Mvh

/NP
Hehe! Ja, vi tog ju reg-numret och vi tror att vi har rätt adress. Hon heter Cecilia! Man har ju inget att förlora iallafall... =)

Mvh Tobias
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tobias: Akta så du inte blir överkörd:))

MVH
Hasso
Men va f*n. Det är ju min flickvän! Ajabaja...

netsix
Hihihi

/netsix

Länk

Hehe 08:an! Skämtar du eller??? =) I såfall vill jag be så mycket om ursäkt för att jag har raggat på din brud =) Och på den andra sidan gratulera till att du är lyckligt lottad! =) Sånna tjejer finns det inte gott om... Håll i henne! =) Så du var inte med henne när vi helsade på henne på Allgon??? Eller va det du som gick mot min bil så min polare blev skit skraj å trodde att killen som kom mot oss skulle banka skiten ur oss??? =) Hehe, kunde nästan tro att hon hade en kille. =) 08:an har du en BMW? Kul om du kan komma på våra BMWPower-Träffar så kan du skälla ut mig, för mitt hemska uppträdande =) Jaja... Trevligt är Cissi iallafall! =)

Tack för mig!

Mvh Tobias
Det var inte tjejen jag känner, så det finns fler där ute... :)

Ko
663
Koffe
320iC -93
Igår på väg hem från Lunda blev jag å polaren omkörda av en brud i en 3,0 Csi! Hon stod först bakom oss vid ett rödlyse, vilket jag påpekade för polaren. Han fällde ner solskyddet för att ta en titt i spegeln, vilket hon förstås såg. (Eller så garvade hon åt nåt annat? =) Direkt efter rondellen där E4:an blir motorväg gick hon ut i ytterfil å gasade... De går rätt bra de där, blev min slutsats!

Söta flickor i välvårdade bimmers vill vi se mer av i trafiken, eller vad säger ni?

//Koffe
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Huvudsaken är att bruden är välvårdad. ;)
Mr
16
MrS
3,0S-73
928
Om man bortser från det trafikmässigt vidriga sätt som bilarna stundtals framfördes på. Så kan man konstatera att hjärnan befann sig under svankstödet. Att ragga på en "sån flicka med fart i" medför risker. Tänk om hon var välvilligt inställd på er flört, då kommer du ju senare till den punkt då hon lånar din ögonsten!! Kan man få värre ångest, än när man lånat ut bilen till nån man vet kör som en kratta eller allmänt vårdslöst??
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Har läst ALLA inlägg och jag måsta bara säga *suck*

---> M POWER <---
Har oxå läst alla.

Har konstaterat att det finns en massa predikanter där ute...

Jag har kört bil i 10-års tid, har gjort riktiga svin körningar på allmänna vägar. Inte en enda krock med någon annan bil. De 4 ggr jag åkt av vägen har det aldrig gått snabbare än 50Km/h, (när man lekt "Rally Harry"), den värsta skadan som uppstått är ett trasigt dimljus...

Använder man insidan kan man köra fort utan att det går åt helvete... Jag köper snabba bilar för att jag gillar att åka fort.

Snart blir det hoj...
Då SKA jag se hastighetsmätaren peka på 300.

Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Jontis---->

Håller med dig, aktiv körning är fan så mycket säkrare. Om man bara "åker" bil så har man inte alls samma kontroll. Jag har kört fort och vildt ett antal gånger, har aldrig varit i närheten av någon olycka. Däremot en dag på väg till skolan när jag bara låg och körde som "alla andra" så tog de tvärstop mot en annan bil=/

---> M POWER <---
Bra skrivet Jontis och Fischer! Hamnade i en insident två ggr idag och en gång i lördags... Alla likadanna... Nämligen: I lördags låg jag bakom en (ursäkta språket), riktig sur gubbe... Han körde i 45 på 50 vägen och jag låg 3 sek bakom. Som vanligt kollar man runt lite på det vackra landskapet då man körde ute på landet. MEN PLÖTSLIGT! När jag har kollat bort från gubben i bilen 1/100sek så tvärnitar han och ska svänga höger. Runt 10 meter innan svängen... Jag får naturligtvis stämpla bromspellen i botten. Tack vare att jag var tillräckligt uppmärksam och hade gott avstånd så klarade jag mig.

Så idag så hamnade jag bakom (ursäkta språket igen), en kärrning! Hon visste tydligen inte var blinkers hette utan tvärsvängde lite här och var och körde i 30 på 50 vägen. Kom just på att två snubbar gjorde likadannt igår... Båda var riktiga gubbar... Den ena blinkade inte för 5 öre då jag låg bakom honom ngn kilometer och putrade i 25 på 50 väg... Och den andra fick för sig att köra i 30 på en 50 väg som ser ut som en 110 väg... Blev så sur att jag körde om honom hårt som fan när det blev rak-stäcka.... USCH! Och så idag så var det någon gubbe som denna gång körde i tack och lov 30 på 30 vägen, MEN! Skitstöveln fick också för sig att använda blinkers och tvärnita 5 meter från svängen. Då jag trodde att denna skulle svänga in så tänkte jag köra förbi... Men NEJ! Fick tvätnita du gubben bestämmde sig för att ställa sig på vägkanten och blockera en utfart =(

Här med är det inte sagt att äldre människor kör dåligt, men jag ser tyvärr ibland, något sorts mönster. Eller det kanske bara e jag som e naiv... :-/

Mvh Tobias
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Nu har jag också läst igenom alla inlägg och tycker att det luktar "trafikmagasinet" om en del, ni vet nog vilka jag menar. Hur orkar man vifta med fingret varje gång någon har brutit mot någon trafikregel.

Felix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tobias: dit sista inlägg,där handlar det om erfarenhet i trafiken att kunna se situationer som kan uppstå i förväg som man slipper trycka bromspedalen i botten.
Jag kan framföra en motorcykel i 200 kmh/men kan därför inte köra motorcykel för det tar många år att
få den erfarenheten så man behärskar de flesta situationer.En ung gasgald kille 21. satte livet till förra veckan ca 500 meter därfrån jag bor, fullgas på en hoj i bostadsområdet rakt in ett 2 tums räcke när cyklen började vobbla.Han kunde också köra ????eller.
Har man sett sånt många ggr samt haft nära vänner och anhöriga som råkad få sätta livet till nyblivna småbarnspappor bla.pga ungdomars lek på vägen, då har man en helt annan uppfattning än vad ni grabbar har.
Det är inte kritik utan omtanke,ni har just börjat ert vuxenliv, missa inte resten.

MVH
Hasso
Jaha.... Så var det dags igen... Måste du alltid klaga på mig Hasso. Du får ju alla att tro att jag suger på att köra bil. Jag vet att det krävs erfarenhet med allt men vad fan vet du om hur jag kan köra bil? Blir trött på folk som tror sig vara bättre. *Svenska avundsjukan* som tack och lov jag inte har. Vad i helvete skulle jag göra??? Skulle jag ligga 500meter bakom gubb-jävlen bara för att jag ska låta honom tvärnita??? Jag hade ett gott avstånd och det var snarare han som gjorde fel. Jag är alltid medveten om att folk kan göra drastiska manövrar även denna gång. Tycker att du ska sluta å skriva saker om mig som du inte har en aning om!

Mvh Tobias

*En aning besvärad!*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.