|
|
|
|---|---|
|
Ska lämna in min m-läpp på omlackering. Har tidigare lackat den själv med burk och det blev inte riktigt bra. Undrar nu hur jag lättast för av den utan att förstöra något? Den dubbelhäftande tejpen som de sitter med, vad tar jag bort den med sen? Funkar de med Label Off eller de är skadligt för lacken på luckan? | |
| Tryckte hårt i ena kanten och den lossnade så smått då sen va de bara att fortsätta att dra av den. Färgen sprack som fan men de gör ju inget eftersom den ska lackas om. Tejpen satt kvar på vingen så baköuckan behöver man inte rengöra mer än skiten som lagt sig under vingen. | |
|
ravve, vart köpte du din läpp? vad kosta den? - |
|
| Köpte den på eBay för ~600:- inkl frakt. Den var dock väldigt sladdrig, lackeraren sa att han hade svårt för att fixa den. Kanske får se mig om efter en i styvare material. | |
| Köp en orginal på bmw, dem kostar "bara" 1000kr! Och den är stadig och inte alls så sladdrig (ungefär lika stadig som någon man hittar i näsan) som kopiorna är! | |
| Efter att lackeraren slipat och målat den blev den fin och styv. Vet ej om färgen och värmen (härdningen) gjorde den stabil igen. Men så länge den sitter på plats märks det ju inte om den är hård eller sladdrig. | |
|
Är inte riskten större att färgen spricker och har sig om "stommen" är sladdrig? Jag skulle nog rekommendera att köpa orginalet iaf om du lämnar in den för lackering, då det kostar lite extra att få en lackerar att göra jobbet, då kan det väl vara värt 400kr extra för en stadig läpp som får färgen att hålla bättre? Det brukar vara svårt att lacken bra på en mjuk del, då den ska ihålla mer "mjukningsmedel" eller vad det, och det tar tid för färgen att torka/härda ordentligt då,, det brukar resultera i massa fingeravtryck på grejjerna innan det har härdat. |
|
|
Om du läser ovanstående igen så ser du att jag redan har lackat den igen hos en lackerare och resultatet blev mycket bra. Inte sladdrig och inga fingeravtryck. Vingen kan ju aldrig böjas när den sitter på plats, där är den stenhård så att det skulle hålla sämre nu än en hård vinge är otänkbart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.