AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
898

Monterade Aluringar till mätartavlorna,fler som är intresserade?

Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
Tja

Fick mina ringar till tavlorna häromdagen.
Monterade ner huset igår o limmade ihop ringarna o lät det torka över natten.
Tog ca 2-3 timmar nermontering och återmontering+torktiden på ca 10 timmar.
Beställde av en grabb i sverige/polen som jag tidigare varit i kontakt med o visste jag kunnde lita på.
Pris för ringarna var 450 kr+50 kr i frakt.
Passformen var kanon,jag gjorde dock mina lite lite ovala för att förhindra att de rammlade ur när jag limmade dem,blev kanon.
Personen i fråga heter Albert Eliasson, albert_eliasson@hotmail.com
(han är informerad om att jag nämner hans namn och email i detta forum)
Ringarna som jag beställde passar E39,X5.

Aja tänkte bara tipsa lite ifall de verkade intressant,har letat rätt mycket efter ringar men inte hittat.

Några bilder som jag tog,dock inte helt 100 men ändå :)
Länk
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Trodde inte man var tvungen att limma de ringar som han säljer. Har själv köpt en uppsättning men ännu inte fått tummarna loss att montera dom.

___
//Ulf
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
najj de behövs nog inte,jag satte dock 3-4 klickar epoxy på varje ring samt drog över med superlim o allt gjorde jag när ringarna satt på plats för att inte pressa ut limmet på insidan av huset.
Att limma plast är lurigt, risken är rätt stor att det börjar "blomma" efter ett tag och då kommer det se för djävligt ut.
Så här gjorde jag. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
njae jag tror inte det,jag gjorde eakt likadant på min gammla corrado o de "blommade" aldrig.
man sätter ju limmet på baksidan av huset alltså inte emellan ring-plast utan bara på kanterna bakifrån (kanske inte ser likadant ut i e36-46?) men här gick det fint.
mina satt bra som sagt,utan att limma men de vore mindre kul om en ring hoppar ut pga en vägbula lr nått i den stilen...
Ok, bara att hålla tummarna då. Har sett limmningar som blommat igenom plasten.
Mina ringar sitter som berget, är det sista som ramlar bort när bilen skrotas om 100 år. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Ac
383
Acous
e21 318i -82
mycket snyggt!
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Jag köpte min ringar av Albert för 1½ år sedan. Satte fast dom utan att limma dom och dom sitter fortfarande.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
yeye jag limmade dom som sagt, frågan var väll inte om man ska limma lr inte utan jag tänkte bara tipsa om att de går beställa ringar till E39an utan att krångla för mycket med Ebay o diverse sidor som jag själv inte kan me till 100.
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Kan rekommendera de ringar jag köpte i riktig aluminium som inte ska limmas,de är tillverkade med en liten kant på ringen som gör att de "knäpper" fast,mkt smidigt och ingen åverkan.Finns dock på ebay men det är värt ett par dagars extra väntan tycker jag i alla fall.
To
5
Tomahawk
523 IM -00
Jag köpte dessa härom dan, nu ligger de och väntar på mig hos posten. Får se om de är nått att ha.

Länk
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Precis sådana jag köpte från tyskland,funkar perfekt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.