AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.183

Import av Z3 (Skåne)

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Någon som kan rekommendera en bra och seriös firma för import av en Z3 2.8 som står på en BMW-handlare i Tyskland. Någon som även vet vad de brukar ha för taxa för ett liknande uppdrag ? Alltså att bara åka ner och plocka upp bilen, registreringsbesiktiga den och lämna över den till mig ?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tilläg; Importören ska företrädesvis hålla till i närheten av Skåne då jag numera bor där.
Njuren
autoprestanda.se

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tackar !
har du någon koll var de lägger sig prismässigt för ett sådant här uppdrag ?
bilpaarp.com är i mina ögon den klart seriösaste importfirman i skåne.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte Påarp tar sådana uppdrag men det är ju snabbt kollat. Rör det sig om en specifik bil som redan är utvald så är ju inte risken direkt stor för manipulation av bilen...

Skulle också kolla med t ex Sportwagen i Åhus.

Ett annat alternativ är ju att få bilen upptransporterad på lastbil och sedan stå för regbesiktningen själv, ett klart mer prisvärt alternativ gissar jag utan att veta vad det skulle kosta att anlita en bilfirma.

Du kanske har någon bra anledning till att du vill låta någon annan fixa hela proceduren men personligen har jag svårt att se poängen att betala dyra pengar för detta när det är så pass enkelt och snabbt att ta hem bilen själv.

___
//Ulf
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag har ingen annan anledning än rena bekvämlighetsskäl. Efter vissa efterforskningar har jag kommit fram till att det bästa rent ekonomiskt sett är att transportera hem den själv mha ett åkeri, kostar ca 4.500. Enkelt o säkert.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är nog den den bästa lösningen av bekvämlighet kontra ekonomi. Själv tycker jag det är rätt kul att sticka ner och hämta bilen men det är ju i regel en dyrare lösning samt att viss risk finns då man ej är fullt försäkrad på hemvägen.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.