|
|
|
|---|---|
| Jag har sökt runt här på forumet och konstaterat att jag behöver en låg/högnivåomvandlare för att köra slutsteg på org. stereon. Då undrar jag så här, kan man köra orginal högtalarna på steget? Och kopplar jag in omvandlaren på högtalarkabeln bak och drar nya kablar till alla högtalarna eller hur går man till väga?? | |
| Det låter inte som ngn vidare bra ide att montera in ett steg för att driva original högtalarna då det inte lär ge ngn direkt ljud förbättring , börja i andra änden istället och börja med att byta ut original högtalarna mot bättre eftermarknads högtalare , köper du riktigt bra högtalare så lär dessa behöva ett steg dock. Du kan använda original högtalar kablarna och ansluta dessa till steget om du inte vill ha ut absolut max ur din anläggning annars bör nya(bra) högtalar kablar också dras i bilen men det kommer inte bli ngn natt/dag skillnad direkt. | |
| Jag har tänkt att byta ut dom, kopplar jag in omvandlaren på högtalarkabeln bak och enbart låter den vara ansluten i stereon? och drar nya kablar till alla högtalarna eller hur går man till väga?? | |
| Ja omvandlaren kopplar du in på stereons högtalar utgångar och sedan högtalarna till steget som du skall ha omvandlaren till , om du vill dra nya kablar eller använda original får du välja själv som jag skrev tidigare. | |
| Ok, då tror jag att jag är med på hur det går till, tack för hjälpen då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.