|
|
|
|---|---|
|
Kollade på en BMW 320i M-sport sedan uttagen 2004-03 med 8100mil på mätaren. Bilen såg ut att vara i mycket fint skick precis när jag kom fram, lacken, inredningen. Dock fast det stenskott på huven, kollade närmare på fälgarna där ser jag att det är kanstött på alla fälgar, varav en av med lite grövreskada. Men förövrigt i mycket fint skick. Däcken fram var i mycket bra skick, däcken där bak var i duglig skick, än så länge där var det ok, tills jag öppnade huven såg ut att inte varit motortvättat på länge. min farbror gasade lite lätt med jämna mellan rum. Blir lite förvånad... Hör något litet rasselljud vid gaspådrag, inget som man hör direkt kanske men rasselljudet finns där. Så min farbror gasade lite mer och där kom ljudet upp. Blev förvånad på en sån fin bil, stänger man huven och kör vanligt så hör man inte rasslet lika bra om inte alls. Nåja frågade efter service boken... Servad vid ca: 2500mil och nästa service var gjord på 7500mil. 4000mil servicen fanns inte med? Men säljaren förklarade att bilen var servad vid ca 4000mil men att dem glömde en stämpel. Han kunde ordna upp det genom att prata med dem på måndag och att det inte skulle vara nå problem m.m. Jag kom fram tillslut att jag måste M-testa bilen för att vara på säkra sidan. Vet inte om detta lilla rasselgrejjen som knappt hörs är nån slags dålig inslag av bilens skick eller är jag bara för petig? Killen och hans flickvän som var med, tyckte jag förövigt såg seriösa och exemplariska, har svårt att tror dem gör de något fuffens medvetet, men nu vill jag ha råd från er! Bilen sattes ut för 159k, men killen är beredd att gå lite neråt. Tack! | |
| Har du kört en e46a innan? För vad jag har märkt på alla e46 motorer är att dom har ett litet rassel inslag i motorljudet, alltså alla jag har testat. Så om det är lite "rassel" ljud så är det så det ska låta, inget fel iaf. | |
| Precis..lite knatterljud hörs normalt, inget metalliskt slammer utan (tyvärr) ganska likt en diesel i ljudet. Det skall visst vara fuelrail som gör ljudet, när spridarna öppnar och stänger sig (eller liknande). Ett M-test är ju aldrig fel, även om serviceboken varit exemplarisk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.