|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte hur mycket den är uppborrad men tydligen så är det male kolvar i den med lättade vevstakar. Topplockspackningen var trasig när jag köpte bilen och nu har jag bytt till en 0,3 mm tjockare standard packning. Jag visste inte att den var uppborrad när jag bytte. Nu hade jag tänkt starta bilen för första gången men jag har inte vågat då jag inte vet vad som händer med packningen. MYCKET TACKSAM FÖR SVAR Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu | |
|
Är det verkligen ingen som har borrat upp sin m10 som kan hjälpa mig??? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
Hur mycket är den borrad till? Är det bara renoveringsborrning eller är den upptagen till 2,2l? MVH Pelle cs4605 |
|
|
Tack för svaret. Det är det jag inte vet. Jag antar att den är uppborrad för trimning eftersom resten av motorn är trimmad. Lättade vevstakar, balanserad, nya(större?) kolvar. OM den är uppborrd till 2.2L, vad använder man för packning då? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
Om den är uppborrad så måste du ju ta reda på till vilket mått den är borrad, lyft toppen och mät helt enkelt... sedan är det ju bara att gå till BMW eller något företag som sysslar med motorrenoveringar och höra om de har något, typ Länk Finns det inte så kan säkert något av de företag som håller på med renoveringar tillverka en packning... |
|
imenhoteb |
jag har borrad M10 motor i garaget.Du kanske har 92 i borr??mahlhe kolvar flattop?Du kan ju använda en skärkantspakning?Om du tar bort skärringen så hmnar den på 94 mm.Har en sån...900 kr motor nord!Men gör som jag gjorde på mitt block ta å fixa dit mig tråd. |
| När man borrade B20 (volvo)till 92mm så gick det bra att använda orginal packninen.Men det kanske är snävare med måtten på m10an? | |
|
Länk Motorn är ihop nu så jag kör väl med original packningen och ser vad som händer. Det enda som kan hända är väl att jag får byta packning igen, lr? (om inte ventilerna tar i kolvaran förstås, då blir det värre) Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
hur sora var måtten på Volvon från början? M10an är väl 86 mm om jag inte minns fel Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
Du drar väl runt den för hand innan du startar den??? Både med och utan stift. Då märker du om det är något som inte stämmer... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Jo men jag kan tänka mig att när jag varvar bilen så hänger väl inte ventilerna med (tar en stund innan fjädrarna rätar upp sig) har jag fel? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
| Fulingbuse jag har för mig att det var 89mm orginal men jag är ej 100 på det. | |
|
stämmer nog det Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. www.hypnotized.nu |
|
|
Jag har nu fått reda på att den är uppborrad till 2.2L. Ska jag byta till Motornords 94 mm packning då lr köpa en packning med skärkantspackning och pilla bort skärkanten lr köra med original packning? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
Är det säkert att motornords packning för uppborrade m10 är identisk som skärkantsvarianten fast utan skärringen? Skiljer ju lite i pris! Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
Sen är det ju det att det inte finns någon lite tjockare 2.2L packning. Men som sagt, de där 0,3 mm gör nog inte så mycket när den dragits åt. Eller går det att fixa någon tjockare packning för 2.2L Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
| Ta ett gigantiskt mjölkpaket och skär till en packning, vill du ha tjockare, gör en till och lägg dubbla;) haha | |
|
Arla eller Milko? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.