|
|
|
|---|---|
|
Hejsan nån som skulle vilja hjälpa mig med detta fel. Det är så att en vän till mig har en m3:a e36 3.2, problemet med den är så att när han ska växla till trean så går växelspaken halvvägs in sen hoppar den tillbaks när man släpper kopplingen, samma sak med resten av växlarna. Det händer bara ibland, men sen efter att man växlat lite runt på växlarna sen funkar dem helt oki, vore jätte tacksam om nån kunde ge mig ett bra svar så att man kan åtgärda felet. :) | |
| pröva byta olja? | |
|
Ingen aning om varför det blir just så på en M3'a men har vart med om samma sak på en 325'a en gång. När vi tappade ut oljan följde där med lite metallspån, vilket givetvis inte var särskilt bra. Men med ny olja i så fungerade det perfekt! MEN, det ska väl troligtvis inte följa med metallspån om lådan är riktigt frisk! Alltså, lyssna på Handsfree =) |
|
| alltid de som är så intressant när man köper ny beg bil. Första gången man tömmer ur oljan i motorn så den inte är alldeles kleggig. eller som du säger att de kommer metallspån ur oljan till växellådan. Små spännande som julafton nästan =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.