AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.502

slocknande instrumentpanel E39

Idag slocknade min instrumentpanel helt,..dvs bensin,värme,hastighets,tempmätare m.m
Efter en stund fungerade det igen.....spooky

Inget ljus ingenting...mer än servicelampor som lyser till då man slår på tändningen.

Någon som känner igen detta fenomen?

Idag hände precis samma sak för mig. Startade bilen, och bensin mätaren är död. Nästa gång jag startar bilen är alla mätare döda plus färddatorn. Alla lampor fungerar dock även antispin lampan.

Inte varit ut och kikat säkringar än, blir det senare. Men någon som varit med om samma sak? Vet om det är ett vanligt fel?

/ejd
Men att man inte kan redigera sina inlägg. Det är iaf en E39 -98.
No
160
Nobby
523i -96
Nått liknande hände för mig och berodde på dåligt med ström i batteriet. Efter en laddning så försvann problemen. Nu har jag bytt batteri då det gamla var just gammalt och trött och sen dess så har det inte hänt igen.
Var ut och körde en sväng nu. Allt funkade vid start. Riktigt knepigt. Bytte batteri för ca 3 månader sen iaf.
sv
2
svenhenrik
525i X -92
Jag har nog samma problem jag. Hela min instrumentpanel bara dog när jag var ute, har försökt leta efter felet men går bet....

Men det skumma är att när det är ca -20 grader ute så funkar allt igen MEN bara tills motorn har blivit varm.

Någon som kan hjälpa?
sv
2
svenhenrik
525i X -92
Just det, glömde att nämna att min milräknare blinkar och istället för att visa antal mil så är där bara ett frågetecken...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.