|
|
|
|---|---|
| Halojj! bytte koppling på m3:an förra sommaren. till en bättre, med hårdare tryckplatta mm, har nu börjat ta långt ner. nästan så den inte kopplar ur ordentligt. går detta att justera med kopplingsvajrern tro? borde vara justerbart när det är vajer tycker jag eller? | |
|
Hej Du!! Du har säkert hydrauliskt manövrerad koppling. Vanligt fel är att slangen till den s.k. slavcylindern blir utmattad och vidgar sig vid frikoppling. Byt till en ny som är metallomspunnen och var noga när Du luftar systemet. MVH Bilgalen chaufför, 64 |
|
| Tack så mkt för infon! ja kollade det är ju hydraliskt på den. så var kan man få tag på stålomspunnen slang till kopplings cylindern då tro? någon som vet? | |
|
Finns som original reservdel hos BMW, men jag tror det finns två olika. Tag med chassinumret. Lycka till!! MVH Bilgalen chaufför, snart 65 |
|
| Hej igen! har nu kollat upp det hos 2 st bmw-verkstäder men det finns enligt dom endast en sorts slang, och den är samma som orginal. på denna slang sitter oxå en slags tryck-givare med anslutnings komtakt,. var har du hittat att det ska finnas stålomspunnen? | |
|
Vad är det som är speciellt med stålomspunnen slang? Vad är skillnaden mot en vanlig slang av originalkvalitet? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej, hej. Har själv fått tipset om att det fanns två originalslangar, den ena stålomspunnen. Detta problemet var på tapeten här i höstas, när jag nyss köpt min M3:a och inte var nöjd med kopplingen. Min slang demonterade jag och lämnade den till en hydraulikfirma som satte på en KORTARE OCH STÅL- OMSPUNNEN slang. Perfekt resultat. Originalslangen mattas efterhand, särskilt om Du har en hårdare koppling. Den vidgas vid varje frikoppling och det blir mindre olja till slavcylindern och därmed dålig frikoppling. I höstas var en kille inne här med följande adress: rafko@hotmail.com Kolla med honom, han hade köpt stålomspunnen slang någonstans i Malmö. Och du Mugge: Vet Du skillnaden nu?? MVH Bilgalen chaufför, 64 |
|
|
Japp tackar för förklaringen. __ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.