AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
462

Vad kostar en helförsäkring på en M3:a från 1996

xxx
Jag funderar att köpa en M3:a från 1996 och den ska jag isåfall försäkra på min far som är 51år och har full bonus. If skadeförsäkring ville ha 13800kr/år jag tyckte det var lite väl dyrt. Vad betalar ni för era M3:or och var är de försäkrade?
M3-Mackan
Jag har min M3a visserligen en 93a på min farsa 48 med full bonus och betalar ca 11700/år för en helförsäkring. Och då är det på Dial och dem var i särklass billigast när jag kollade runt i höstas.

-Mackan-
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du inte har råd att ha bilen registrerad på dig själv så försäkringskostnaden är en del av den totala ägandekostnaden skulle jag rekommendera dig att titta på en bil som känns bättre i försäkringskostnader. M3 är väldigft skadedrabbad. Genom att försäkra på din farsa gör du prisbilden än mer skev.
Mvh
Asken
Asken: Det handlar kanske inte om att ha råd eller inte. Det handlar kanske om att vara smart? Försäkringspriserna är höga även om man ställer den på tex. sin farsa. Ta till exempel en 18åring som precis har fått kortet. Han kanske inte har råd med en egen bil och lånar därför sina föräldrars. Dom kör inte så mycket så han kan ha den hela vckorna i princip. Då är det ju samma sak där! Det är din farsas bil, men det är du som kör den 90% av tiden. Med andra ord skulle man kunna säga att man även då "blåser försäkringsbolaget och bidrar till högre premie för alla andra". Eller? Låt folk göra som dom vill!!!

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Det skiljer mycket på var man bor!Jag är 29 år har full bonus och betalar för helförsäkring + extra försäkring 9300kr/år i Borlänge och 21100 kr/år i Sundbyberg, båda hos länsförsäkringar!
de
11
deldim
BMW M3-96
Bor i Stockholm med egetlåst garage,högsta trafik,
75%,vagnskadebonus90%,38 år och betala 19388
de
11
deldim
BMW M3-96
Hos IF...
De
19
Deffen
M3 -94
Petrol Mica
320i -84
323i -79
Kolla in Zurich, dom är ialla fall billiga (ast) i sthlm men kolla noga så att dom kan ta den, tror inte dom tar helt nyimporterade bilar.

Lasseman3
Vid jämförelse av premier kan detta vara till hjälp om man nu inte tar till telefonen.

Länk

xxx, är det någon under 25 år som kör bilen? Det har en viss inverkan på premien...och som Asken säger:
"gör prisbilden än mer skev" när bilar skrivs över på föräldrar...

Mvh /Lasse
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Börjar bli lite trött på att man alltid ska lägga in "har du inte råd att försäkra den på dig själv köp en annan bil". Detta med försäkring på katten, hunden eller senila mormor har ju tagits upp 1000 gånger minst. Låt folk göra vad dom vill han frågade helt enkelt om någon visste något billigt försäkringsbolag och hur mycket folk betalade. Inte vilken bil han ska köpa istället för m3an. För det andra hade han bara kunnat söka eller titta ner några trådar eftersom det är samma frågor som ställs i det här forumet hela tiden.
If: 7800:-
Länsförs: 6400:-

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Har precis försäkrat in min m3 -93 hos trygg-hansa för 12100:-/år, är 25 år bor mitt i stan i Gävle och har 7 skadefria år. Jag tycker att det är ett ganska bra pris, med tanke på att jag betalade 17992:-/år för min förra m3:a som också var en -93:a.

Mvh Jens
De
19
Deffen
M3 -94
Petrol Mica
320i -84
323i -79
Checka med Zurich, dom har billiga premier - speciellt om du är SHB kund...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.