AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
745

Z3 2,8 Coupe värdering

be
18
beitho
Z3 Coupe -99
Hej!

Jag leter just nu efter en Z3 2,8 coupe. Låga mil (under 10000 mil) och körd mest i Sverige är väl de största kraven. Jag har haft rätt bra koll på annonsmarknaden de sista åren och tycker att nu i vår har det skett ett rätt bra prisfall på couperna. Det ligger rätt många bilar ute, som legat ute ett längre tag. Man ser oftare att ägarna sänker priset än att annonser tas bort för att bilarna blir sålda. Just nu ligger det en automatare ute som är sänkt till 110000kr, ff inte såld. Det ligger en del manuella ute med låga mil, runt 8000-9000, för runt 140000kr. Men som sagt bilarna verkar inte bli sålda.

Frågan är om alla ligger för högt i pris? Det är ju ändå bilar oftast byggda 1999, de har ju några år på nacken. Trycket fån många köpare verkar inte finnas där, iofs det finns ju inte så många couper och det e ju inte alla somm gillar den. Den låga efterfrågan gör det svårt att värdera en 2,8 Coupe.

Är det någon som nyligen sålt en coupe eller har en god uppfattning om vad man skall betala för en sådan bil? Är Coupe-modellen på väg neråt i pris, hösten kommer ju närmare oxå!?

/Snart Z3 coupe ägare

Efterfrågan speglar så klart priset... Tycker inte du ska stirra dig blint på priset, köpte min coupe för snart två månaders sedan och det var verkligen inte priset som styrde utan utrustning, skick etc... En bil är överlag ingen sparbössa, varför du måste vänta dig att även en coupe sjunker i pris... Var också inne på att köpa en automat ett tag - lyckligtvis gjorde jag inte det, dels pga den låga efterfrågan, dels pga. den uteblivna körglädjen... Automaten går verkligen inte att jämföra med manuellen - priset säger de facto en del... Enligt min uppfattning är de flesta coupéer som ligger ute på blocket, väldigt sniket utrustade - varför jag valde att importera en själv. Inte billigare, men roligare...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.