|
|
|
|---|---|
|
hej alle jag fik en 335 coupe for en månad sedan som har en tydelig resonans låt ved 12-1600 varv, och kun när motoren är driftsvarm. jag har fått en lang berätning idag från forhandleren, om en ventil i avgassen som åbner ved 1500 varv, som derfor ger denne låt i kabinen. andre 335 ägere som har nogon som helst låt i bilan som om avgasen sitter löst?? jag är ret sikker på att min bil inte skal ha denne resonanslåt, men när nu forhandleren är så overtyckande, så måste man jo hellere kolla med andra om denne "ventil" HMMM! håber i forstår mit dansksvenska..... mvh micke | |
|
Hej Jag har kört 1000 mil med min 335 nu, har inte haft några resonansljud, men det sitter en ventil vid avgasröret på passagerarsidan, du kan se den om du kollar bakifrån.Den stänger vid låga varv för att dämpa tomgångsljudet. Bytte däremortavgassystem nu i veckan mot ett free flow system,och har resonansljud mellan 1800-2300 rpm , men det är ju inte så konstigt |
|
|
hej pea nej det är inte den, dom sägor att der sittar flere små ventiler längere uppe och låten kommer omtrent ved passager dören, faktisk låter det som om att en av katalysatorne är ved att ramla sammen. så jag tror bare att dom är inkompetente och inte vet vad de skal göre, men jag får ta fighten upp igen igen igen på mandag. aah free flow.. la mej gissna på vishnu!! jag bestälde min 335, 16 nov-06 så jag har haft precis ett halv år att läse på div forum incl e90post(-: mvh micke |
|
|
KOnstigt har tagit loss hela avgassystemet, och såg inga mer ventiler. I så fall är det nog katalysatorn. Stämmer har monterat på vishnu stage 1, rekomenderas! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.