|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har en 535:a från -91 och har ett litet bekymmer. Vid start och under de första minuterna av körning så känner jag bensinlukt, speciellt märkbart när ventilationen är påslagen. Har inte kunnat lokalisera någon läcka och har ännu inte lämnat in bilen på verkstad. Någon som känner till något ofta förekommande fel av detta slag? | |
Manga |
Låter som kallstartsventilen läcker. Dra igång bilen och kolla sedan (och känn efter med fingret) under insugsröret, där sitter kallstartsventilen. Mange |
|
Ska kolla upp det. Tack! |
|
|
I mitt fall med exakts samma symptom var det bensinledningarna i motorutrymmet som var slut, dom brukar hålla 10-15 år för att sedan torka ut, efter byte av samliga slangar så var fenomenet borta! |
|
|
Precis vad jag nu gjort & problemet är bortblåst. :-) |
|
bluum |
pcdoktor: Vad gick det på att byta dessa? Har liknande problem själv. Tankar halv tank så läcker endel ut, så misstänker att problemet är detsamma som ditt var. |
|
inte mycket, några meter bensinslang, ett par nya klämmor och en halvtimmes jobb kanske. stanna hemma en fredagkväll så är kostnaden täckt ; ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.