|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| tjaaa ska se vad ni har för motor olja i din E34 hel/halv cyntetisk castrol.mobil eller nån annan ja ni fattar | |
|
Mobil 1 helsyntet 5/50 ///Andreas Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
|
Castrol helsyntet 5-40 Jakob |
|
|
"Alla" vet nog i det här laget vad jag har för motorolja & oljor för övrigt ;-) OMEGA... for god's sake :-P Länk Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| Biltemas billigaste helsyntet. Pengarna jag sparar på att inte betala för varumärket lägger jag på öl. | |
|
Mobil1 0-40.. Ge han olja Bara!! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Biltema. De kommer att få en högre klassning inom en månad. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
Conan999 |
Jag kör med Valvoline Synpower nu för första gången, är väldigt nöjd Conan999 |
|
Kör också på valvolines synpower... Om biltema ska få en klassning högre än den har idag så är de nästan värt att tänka en gång extra innan nästa oljebyte. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Även med nuvarande klassning så har den bättre kvalitet än vad oljorna hade 95 då specen för din bil skrevs ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
å andra sidan så har bilen gått ett xxx antal mil sedan den var ny så att slå på något som är bra mycket bättre änn vad som tillverkades 95 gör ju inget. finns massor av diskutioner på detta med oljor på alla de forum, gti klubben,corrado klubben,zatzy,garaget mm jag ägde en corrado g60 för ca 2 år sedan nu. Jag köpte olja på Vag som var relativt billig. Oljan var helsyntetisk och var klart godkännd. I med oljan o nytt filter, o vad händer? jo bilen som gått ca 20 000 mil började skrammla o låta från ventiler/lyftare. Ut med skiten o i med en 4 liter dunk från castrol magnatec o vad händer? jo bilen blir spitte tyst! inte ett ljud,presic som innan oljebytet. Båda oljorna hade samma viskositet så jag förstår inte varför de kunnde vara sånn skillnad men så va de. Så jag skulle då aldrig slå i biltema olja i min motor. De får ist kosta dubbelt lr tre ggr så mycket men vet jag att de funkar ggn efter ggn så kör jag ju vidare på det. Biltemas funkar säkert för de flesta men någon kommer säkerligen att ha problem med den. Läs på forum osv åsikterna är väldigt delade. |
|
|
Motorolja: Omega 631 + 917 Packningsskydd + Bilstein Engine Flush vid oljebyte Automatolja: Omega 699 + 917 Packningsskydd Bakaxelolja: Omega 690 |
|
|
Visst är den bättre än den oljan som fanns på 90-talet,men då fanns de ju i princip ingen bättre att rekomendera. Så skulle man skriva om alla så skulle ju inte den oljan som står där idag stå i den nya boken. Skulle aldrig falla mig in att åka till tex ÖB å handla olja även fast de står på flaskan att den oljan är bättre än va som rekomenderas. |
|
|
Valvoline Durablend eller Synpower i motor Redline i växellåda och bakaxel |
|
| Har precis bytt till Castrol Edge 10/60. | |
|
Efter X antal 20lit dunk med mobil 1 går jag från denna olja,är såå trött på smattrande/tickande tryckare. Har kört på castrol många år före utan prob så det blir den eller valvoline som jag använt ibland med full belåtenhet. Biltema njae har nog svårt med deras olja,är inte helt lätt och lära gamla hundar sitta.Är säker inga fel på den men i min ålder så sitter det gamla biltema djupt och på 80 talet var deras olja nåt man använde på bryggan. Mvh/Micke |
|
Tänk Statoil istället - då kanske det blir lättare :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Då kommer frågan igen.. Hur vet man att det är Statoils olja i Biltemas dunkar?? Frågan är ställd förr, menmig veterligt har den förblivit obesvarad. Många säger att, "det sägs att..." , "jag vet att.." osv Detta är ointressant, vissa hävdar alltså att Statoil=Biltema, men hur vet man det? Var kan detta verifieras? |
|
|
E36 det spelar ingen roll vem som tillverkar biltemas olja. Det man med säkerhet vet om oljan (API & ACEA klassningarna) räcker för att veta att det är en bra olja. Vi vet också att det är EHVI/VHVI olja och inte en PAO, så helt perfekt är den inte. Men den fungerar gott till alla standardmodeller som inte behöver LL olja. __ Bilblogg: Länk |
|
| Valvoline Synpower | |
|
Mugge: Visst spelar det roll, eftersom flera hävdar detta.. men som sagt var verifieras detta? Klassningarna ärändå inte allt, för visst skiljer det mellan ex Mobil1 och Synpower även om de är lika klassade? Annars är det ju lite märkligt att Synp. har rykte om sig att till viss del tysta slamrande lyftare, isf borde alla oljor med lika klass göra detta.. Klassning är inte allt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.