|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har larm-trubbel med e39an, det larmar när som helst, men bara vid olåst bil, tex när den är parkerad, vid star eller under körning.... Går då ej att stänga av. Inget påverkas förutom att sirenen tjuter... Finns det nån lösning? Går det att avaktivera larmet, rycka nån säkring eller någt så jag kan köra så länge utan att bli kändis på byn? det räcker ju med att t'ysta sirene egentligen, hur enklast? klippa kablarna? var sitter den? | |
|
Är det inte bättre att försöka hitta felet och laga bilen istället för att ta död på larmet helt? __ Bilblogg: Länk |
|
| Jo, självklart ska jag laga larmet, men jag måste använda bilen även fram tills dess att verkstan får tid att titta på den så jag är ute efter en lösning som är tillfällig men som går att återställa. | |
| Har för mej att sirenen sitter i höger framskärm, kan du inte lyssna dej fram?? | |
|
Hittade hassos förteckning over säkringar och ryckte nr 48 i skuffen. Tyst o skönt..... |
|
| sirenen sittewr innanför höger bakskärm med kontackt så ingen åverkan behövs om du ska rycka kablarna | |
|
Men den har (om allt är som det skall) inbyggd back-up och tjuter lika bra utan kabel...) FP |
|
|
Gammal tråd nu men, jag ryckte en säkring i vid batteriet ungefär, och det blev tyst. Larmar nog inte på nu men fjärrlåset funkar. Skall iordningställa det nu, och sökte lite och hitta min gamla tråd.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.