AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
976

Ännu en värderingsfråga 330i 2003

do
162
dopamin
530i Touring -07
Tjena

Jo jag vet, det finns massa trådar om värdering men jag vill fråga ändå.

Här är min bil --> Länk

* 12.000 mil vilken dag som helst. Pendlar 14 mil om dagen.
* Oljebyte var 1200 mil på BMW + dom vanliga servicerna förståss.
* MR CAP behandlad varje år.
* Direktimporterad av mig själv vid 600 mil. Köpt hos auktoriserad BMW handlare i södra tyskland. Ägare var BMW AG. Fullständig dokumentation.

Sajten bilpriser.se värderar den till 145´, är detta rimligt i era öron? Vid mina sökningar så finns dyrare 330s men då är milen mindre och svensksålda.

Tacksam för lite kommentarer. Jag tänkte sälja den så fort som möjligt men vill varken sätta ett för lågt pris eller ha den ute på blocket i 3 månader utan att nån ringer.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Inte ovanligt att bilpriser ligger lågt, framförallt på bilar med M-paket. Du har ju en rätt speciell bil och det bör finnas personer som uppskattar de modifieringar du gjort och därmed vara villiga att betala lite mer. Är lite osäker på vad SMG'n gör på priset/intresset men 155-160' tycker inte jag borde vara någon omöjlighet.

___
//Ulf
Snygg! Estorilblå? Är det äkta M-sport, mao har den alcantara-sportstolar och black-cube inredningen mm?

Om vad jag skriver här ovanför stämmer, så håller jag fullständigt med Ulf... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
do
162
dopamin
530i Touring -07
Tack..jo det är äkta M-sport med alcantara, black-cube inredning, tygmattor och antracit tak. Får nog lägga till några inredningsbilder också, kom på att dom saknas.
Kan bara nämna att jag köpte min svensksålda 325i -04 med M-sport för ett pris som var en aning lägre än bilprisers värdering, och andra försäljningar jag känner till har hamnat på bilprisers nivå.
Visst kan det finnas någon som vill ge lite extra för tillbehören, och SMG vet jag inte om bilpriser tar hänsyn till, om det påverkar värdet åt något?
do
162
dopamin
530i Touring -07
Tack för svaren. Det känns som om jag provar att lägga mig på 155', sen får vi se vad som händer.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag tycker personligen att 155´ känns för lågt! Jag uppskattar att du borde få någonstans runt 165´ utan större problem. Men har du bråttom så hjälper ett lågt pris definitivt ;)

Mvh/ Niclas
dopamin kan du maila lite bilder på insidan samt mer info om bilen till mig, blev intresserad av den ; )
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Priset på min Cab enligt bilpriser låg 5000:- över mitt inbytespris jag har fått av bmw solna. Lämnar bilen i början av nästa vecka, får 250´ med hardtopen. Pris på bilpriser.se blev 256´.

Tror att dom kan sälja den dyrare iof.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.