|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mig en 318ti compact, 96 års modell. Finner inget varselljus, så jag kör med halvljus. Får slå på halvljuset vid varje starttillfälle och det blir en signal när jag slår av tändningen om jag då glömt slå av halvljuset. Det där är väl inget problem i sig - blev bara konfunderad. Användes verkligen inte varselljus i Tyskland så sent som för tio år sedan? Eller kan jag ha missat något när jag gett mig in på att översätta den tyska intruktionbok som följde med? | |
|
Kanske är jag bara ung och oerfaren, men är inte varselljus något som användes "förr i tiden"? :) Syftar du på parkeringsljus så finns väl det i läget mellan "off" och halvljus. |
|
| Halvljus- eller varselljuslag är det inte särskilt många länder som har än idag! | |
|
Crachwork skrev: "Kanske är jag bara ung och oerfaren, men är inte varselljus något som användes "förr i tiden"? :) Syftar du på parkeringsljus så finns väl det i läget mellan "off" och halvljus." I princip är väl valselljus och halvljus samma sak, men på de bilar jag haft så har det varit så att varselljus alltid kopplats in när manstartat motorn - och stängs av när man vridit tändningslåset i OFF-läge. Medan det varit en särskild brytare för hel- och halvljus vid mörkerkörning. Hoppas du förstår vad jag avser med skillnaden - att bara ha en strömbrytare för halv-/helljus. enor: Jasså, vi är rätt ensamma om varselljus. Då förstår jag varför det är som det är på min BMW... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.