|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om jag har något fel på min 525 tdsa aut,-95 har kört en mb 300tdt -84 tidigare bmw,n får smisk av den.ska de vara så? den går bra men lite seg. rullar ej på tomgång,är tacksam för tips på vad jag ska börja att kolla nybliven bmw ägare | |
|
kolla först så du har fullt laddtryck och att den kommer relativt snabbt ,om inte kan turbon vara slut eller så har du läckage på trycksidan. sen så kan ju spridarna kärva och med dålig sprutbild som följd vilket drar ned effekten också sen så kan du ha luft i systemet pga olika orsaker såsom dåligt filter,packningar,slangar etc. sen så kan luftfiltret vara igentäppt och då går dom extra dåligt just pga att en turbodiesel bygger på att ett överskott av luft ges vilket den då kanske inte får. några tip på vägen men en 525tds är ingen raket direkt då den även kallas blysläde i folkmun.hehe min hemsida Länk |
|
| ska prova serva upp den har inte hunnit det än.kan det vara ide med 2takts olja kanske, den är körd på miljöskiten hela tiden. vad ska laddtrycket ligga på? men den kommer ju på ca2800rpm är det normalt? hmmm och jag som trodde det var mb 300 som var blysläde:) | |
|
om den kommer så sent som vid 2800 så förstår jag att du upplever den som slö. normalt sett så börjar den redan ladda på vid 2000 varv och uppåt laddet ska normalt ligga runt 1bar min hemsida Länk |
|
| hej hur går din bil på tomgång hackar den till ? har själv samma problem som dig då mitt laddtryck ligger på ca 1,1 bar | |
Vantage |
Hej. Min 98:a blev slöare och slöare från att ha dragit vid typ 1800-2000 rpm så blev den så slö till slut att den inte drog förrän vid 2500 rpm typ. Gick tills förpumpen säckade och blev nödgad att byta den. Då fick häcken nytt liv igen och sparkade iväg vid 2000 rpm igen. Vet inte om den fick för klent med bränle fram till pumpen, men tycker den borde ha hackat isof ??? Hursom så blev den piggare efter förpumps bytet ??!! Vantage |
| nej den går perfekt hackar ej ,men det är nog nått bränsle fel ligger man på lite och släpper gasen och tar om händer som inget! på en stund kanske prova byta förpump | |
|
Du behöver ingen förpump om du inte vill. ta bara bort tankarmaturen och ta bort förpumpen från tanken (sitter bara med två plastclips som du klämmer ihop). ta sen slangen från tankarmaturen som gick till förpumpen och fäst den enkelt i fästet där den satt. dom går hur bra som helst utan den skiten ingen 324 har ju den trots likadan motor,hehe men men. du kan ha läckage någonstans i systemet. alternativt vid filterhuset som är vanligt,ett igentäppt filter pga olika orsaker som gör att förpumpen fått arbeta i onödan eller för lite bränsle i tanken Den är ju igentligen till för att pumpa bränsle under 20liter i tanken vilket är helt sjukt igentligen då man kunde ha dragit ned tankarmaturen hela vägen ett tips om du inte vill köpa en ny min hemsida Länk |
|
| ok tack för alla tips nu blir det någon mekar kväll så får vi se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.