|
|
|
|---|---|
|
Vad ska kag göra för att få tyst på motorn till höjdregleringen av min halvljus, den vänstra står och brummar i ett....*SUCK* *Allt eller inget* | |
|
hörru Jens....du har inga bilder på din 540:i e de en i inte en iA så skulle ja gärna ta emot bilder Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
_Mr-speed_ Detn finns upplagd på Bmwbörsen, kolla efter en Bmw 540 -95 sedan för 105000:- så hittar du den, men de e inte en automat. men de e en 6 vxl manuell låda. *Allt eller inget* |
|
|
En sån skulle ja gärna ge min högerarm för....de måste va fruktat å köra me eller....Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
_Mr-speed_ vissa kanske tycker det, men jag som ej kört en 5 vxl 540 vet inte skillnaden så jag ser inte det märkvärdiga, för 6:e vxl är ju som en över vxl, 200blås på 4:an sedan 5:an och spärren går i men visst vill man få ned bränslekostnaderna så. Men samtidigt så är det lite annorlunda att ha en 6 vxl låda så man känner sig lite speciell ibland. Kikade du på bilderna? Vad tycker du? *Allt eller inget* |
|
|
Tycker absolut att den e den grymmaste nästan lika snabb som m5:an men inte lika dyr att köpa,serva + mycke annat....va kostar den att äga de har ja alltid undrat....540 manuell finns bara i 6 växlat resten e automat Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Men 20000 mil låter de inte lite mycke för en 95:a min 535 har gått precis över 19000 å de e en 89 men annars såg den förjävligt grym ut =) Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Den är imp. -01 från tyskland av verkstan som jag lämnar mina bilar hos, och tyskarna kör rätt mycket med bilarna, och visst det kanske låter mycket, men då är jag garanterad milen annars är det ju lätt å bli lurad för det är ju inte så svårt att få mätarn tillbakadragen + 20000mil för en BMW är inte mycket. Visst ser den ok ut, har funderningar p lite mer men vet inte riktigt vad; kanske annan fram och bakspoiler, men det kanske blir för mycket, vill ändå ha den hyfsat så stilren. *Allt eller inget* |
|
|
Kör den sådär som du har den nu....tycker de e bäst Smakfullt stylad e bäst tycker ja Mvh Mr-seed go for 540 manuell |
|
|
japp, nu e det billjudet som är projekt nr:1 (bortsett från att den står på verkstan för kopplingsbyte igen, efter 1500mil med ny) Har du bilder på din 535:a?? *Allt eller inget* |
|
|
tyvärr inte i datorn men ja har funderat på att lägga in ja har faktiskt en del läckra bilder på den men tyvärr bara på vanliga kort än Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Synd! Alltid kul att se hur andras bilar ser ut. *Allt eller inget* |
|
|
Ingen som kan hjälpa mig med problemet? *Allt eller inget* |
|
|
Se inlägg högre upp! FP |
|
|
med risk för att vara lite grining! Har samma problem med min bil nu, klickar mig in på denna tråd och... bara en massa OT snack... Jag vet att det finns mycket att snacka om men ändå.. Håller er till tråden!! |
|
|
Har haft samma problem med min halvljusmotor. Troligtvis så har packningen till staven som ändrar höjden lossnat eller gått sönder så det ärjat ihop. Montera loss hela "ljuspaketet" och spruta in 5-56 eller liknande och vrid försiktigt på staven tills den börjar gå lätt igen... / Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.