AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.316

Hjälp jag har problem bilen startar inte

Visa användare
7
tanya
325i Limousine 1991
Hej, jag är nybörjare på BMW har en 320i, 91 som inte vill starta. Det händer ingenting när jag vrider om tändningen.Inte ett ljud...
Dock fungerar både elhissar och även fläkten då jag vrider på den.
Vad kan felet vara??

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
startmotorn har gett upp...
Visa användare
2.660
dicka o
välkommen föresten...
Visa användare
7
tanya
325i Limousine 1991
Tack..

Visa användare
7
tanya
325i Limousine 1991
kan det inte vara så att det är batteriet som är för svagt för att dra runt startmotorn??

Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Som sagt startmotorn... eller tändningslåset eller kabeln där emellan... såvida det inte är en automatväxlad bil.. då finns även en kontakt för neutralläge och ett relä....

Testa med att sätta spänning direkt på startmotorn från batteriet och se om den startar då eller inte.

Janne
Visa användare
2.660
dicka o
vore det batterit,o du drar på fläkten för fullt+ lysen.o sedan vrider nykeln till start läge,så märker du om lamperna dimrar i instrument o fläkt+ att elhissarna knappt rör sig.då är det batterit.jag tror starkt på startmotorn.prova o knacka lite runt om på startm med hamarn,lite försiktigt.så kan kolen ramla ner,sen provar du och vrider på startnyckeln,så kan den hoppa igång.men startmotorbyte blir det ändock.lycka till...
Jag hade exakt samma fel på min volvo 740..

Vi sprang igång den, lät den stå på tomgång i några min, sen dess har den aldrig gjort likadant igen, ingen aning om varför, men du kan ju testa det innan du börjar byta ut saker och slösar pengar på att lämna till verkstad..
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Som sagt prova att rulla igång bilen.

Visa användare
7
tanya
325i Limousine 1991