|
|
|
|---|---|
|
Hej! ja nu har bilen börjat gå som en påse nötter... låter precis som om den misständer men ändå är alla stift likadana, alla är lite brunvita om ni förstår, har bytt tändkablar, och stiften är NGK BP6ES har gått 2500mil ungefär, kan det va stiften som blivit dåliga?? tycker inte dom ska va slut efter 2500mil, bilen är morsans och hon har ju kört mycket snällt med den, kan det vara bränslesystemet, den tickar väldigt mycket, fast det har den alltid gjort, men lite mer nu, jag funderar på om den går förmagert, och då inte riktigt tänder med full styrka, där av ljudet. har ni några ideèr eller tips???? behöver hjälp fort. Mvh Sebbe. | |
|
den verkar dra olja också, kan det ha med saken att göra?? vet ej om camen är okej heller, den va okej vid 16.000mil, nu har den gått 19.000mil [img]Länk |
|
|
hej rotor och fördelar lock är heta kandidater. plocka loss tokfeja upp dom och inspektera mycket noggrant. byt om du hittar sprickor eller kraftigt slitna.(ej billiga) tändspolen? har du en stroboskoplampa? koppla den på kablarna en efter en med bilen på tomgång, kolla så att den blinkar regelbundet i takt med varvet på alla stift. du måste försöka reda ut om det är tändning eller om det är bränsle som gör att den missar annars är det väldigt svårt att tipsa dig. ventil rasslet är lätt att fixa ställ ventilspelet resten av tickandet tror jag är från insprutarna dvs inget kritiskt om det inte är oerhört högt. |
|
|
tackar för svaret, ja jag har ingen sådan lampa men kan säkert låna en. [img]Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.