AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
479

Vad betyder larmblinkningen?

AL
139
ALX
318i -03
När jag låste min BMW nyss så blinkade larmet väldigt fort i några sekunder, men sen så började det blinka som vanligt när den är låst. Vad betyder snabblinkningen?
Jag öppnade och stängde alla dörrar men det blinkade likadant ändå.
Det är en BMW 318 -99
Om det blinkar snabbt när du låser upp så har larmet varit utlöst. Vet inte vad det betyder om det händer när du låser.
AL
139
ALX
318i -03
Läste nyss i instruktionsboken och det betyder att någon dörr, bagageluckan eller huven inte är riktigt stängd.
Jag öppnade och stängde alla dörrar men det blev ändå likadant med larmet. Jag antar att det är nåt fel med larmet.

Har haft lite problem med larmet tidigare. Ibland sätts det inte igång när jag låser bilen, men det funkar sen om jag öppnar och stänger framdörrarna. Konstigt problem...
På Volvo S60 och V70 är det mycket vanligt att motorhuven inte riktigt går i lås om man är lite för försiktig när man stänger den, vilket gör att larmet inte blinkar till nästa gång man låser. Kanske är det samma på din BMW, testa öppna huven och stäng den ordentligt.
AL
139
ALX
318i -03
Huven har inte varit öppen på ett tag så det vore ju konstigt. Men det klart att jag borde testa att öppna och stänga den ändå.

Tack för hjälpen förresten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.