|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag sitter och kollar dag in och dag ut vilken bil jag ska ha, och jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en Porsche 996, från 02 eller om jag ska köpa en M3 från 03 eller frammåt. Hur ska jag göra?! Jag skulle hellst vilja köra året om då jag har garage osv så det blir inte så många kallstarter osv. Porsche är ju Porsche men jag gillar M modellerna då jag har haft ett par innan. Är det nån som har någon erfarenhet hur en 996 C4 -02 går? Kanske är som en M3? Hur som hellst kan jag inte bestämma mig! Ge mig gärna lite tips på M3orn också om ni vill :) Tack på förhand! Mvh Per | |
|
Lite äpplen och päron över valet av bil. Men visst, jag skulle välja porschen. |
|
| M3:an går alldeles utmärkt att köra på vintern, jag körde min cab hela förra vintern =) | |
|
Har inte direkt fått några åsikter ännu dock :) Mvh Per |
|
|
Klarar du dig utan plats, har råd att serva och gillar svansmotor - köp en Porsche. M3 är trots allt bara en hottad 3-serie, en Porsche är något helt annat. *duckar för mothuggen* //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Lövet har rätt,,,end of discussion | |
Lars Jakobsson |
Jag stog i det valet för drygt ett år sedan, skulle gjort samma val idag. Gillar inte alls 996:an, inredningen ser ut att vara sen 80-talet och läskigt med svansmotor. Nej, för dom pengarna får du mkt mer bil för pengarna med M3:an, inte minst betydligt mer användbar! |
|
Lars: Varför är det läskigt med svansmotor? :) Känns nästan som att man måste köpa en 996 TT för att vara på den säkra sidan, men då får man ju hosta upp 200k till.. Mvh Per |
|
Lars Jakobsson |
P3r>>Hört om porsche graven på Ringen? ;) Dom blir ju väldigt tunga i baken, M3:an är betydligt mer lätt körd om du gillar att trycka på lite. Ja, 996 TT då börjar det skilja lite..men som sagt..då skiljer priset en hel del med. 996 har väl samma inredningen som en Porsche Boxter? Har du provkört båda bilarna? |
|
Hehe nja det har jag inte hört om! :) Vet inte hur det är med Boxstern, har aldrig kört en 996 faktiskt. Vi hade en 993 C2 -94 förut som jag övningskörde. Den gillade jag :) Vad tror du om den här? Länk Dock så saknar den SMG :/ Mvh Per |
|
| Porschen, gärna med Powerkitet. | |
|
Porschen... inget att fundera mer över...Tro mig, har ägt båda!!! Porschen är en klart bättre o roligare bil i alla avseenden!! Dessutom tycker jag kvalitetskänslan är bättre i Porschen(även i den äldre 996) |
|
| Naturligtvis skulle jag välja en Porsche. Skulle aldrig kunna tänka mig en spygul (phoenix) M3:a. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Valet för mig hade blivit en 996:a! Men det är ju då med tanke på om jag hade råd med den och att jag hade kvar min M635:a.(Minst en BMW kommer alltid att finnas i stallet ;-) ) Finns ju en hel del i Stockholm som åker året runt med sina 996:or! Det sägs ju att folka bubblan är den roligaste vinterbilen någonsin...och porschen är väl inte så långt ifrån i släktträdet! =) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
Lars Jakobsson |
P3r>>Ja, den ser bra ut! Men jag rekommenderar att du provkör båda modellerna och kollar igenom dom ordentligt innan du bestämmer dig. Så gjorde iallefall jag :P Porsche är ingen dålig bil, men vilar lite medelålders kris över den :S M3:an är mer en allround sleeper :P |
|
Hehe ja självklart. Jag får låna en M3 nu i ett par dagar så vi får väll se, fan vore nog bäst att handla en turbo om man ska ha porschen. Men vi får se :) Tack för alla svar iaf! Mvh Per |
|
|
så här lät AMS "Street Fighter" 2002 Länk har ägt en 996 3.4L 300hk som är nu till salu igen på Blocket Länk och som Lars nämnde med inredning, 996:an har haft nästintill samma sen '96 den lanserades, ganska tråkig men funktionell, men '02 och framåt (face-lift) det bästa är PCMII i bilen men också 3.6L 320hk men den biter ändå inte riktigt som M3:an gör, men med power-kitet (345hk) så når man >300km/h, det är en känsla det! en annan sak som man märker är fjädringen, jag hade originala sportfahrwerk men den kändes ändå alldeles för mjuk i farter över 250km, om man väljer en 996:a behöver man definitivt Bilstein PSS9 eller liknande hade liknande situation för några veckor sedan men valde M3:a med SMG pga storstadskörning, där slår inte 996:an Tiptronic, men kanske om den satt i en 996TT =) lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.