|
|
|
|---|---|
|
Min bil avger ett "tickljud" underifrån, jag har inte lyckats lokalisera ljudet varför jag hoppas att ni kanske vet vad det är för ljud... Ljudet uppstår när bilen rullar, dvs ej under tomgång, och tickandet ökar (ännu tätare tickljud än vid lägre farter) när farten ökar... Låter precis som det är ngt som ligger emot och skaver... Jag har hissat upp bilen, kikat i hjulhusen etc. men än dock inte hittat problemet - vad tror ni ljudet beror på? | |
|
Prova med att lyfta upp bilen och snurra på hjulen och lyssna och känn om det inte är i nått hjul som problemet sitter. En polare hade liknande problem på sin SAAB där var det hjulbultarna som var för lite för långa och tog i. "M Needs No Gimmicks" |
|
|
Tack för ditt svar, chilly! Jag har dock redan löst problemet - av min förvåning var det punktering i vänstra bakdäcket med ett tryck på 0,2 (!) Lustigt nog kände jag inte av ngt i ratten, och det lät inte alls som de punkteringar jag haft tidigare... Skönt att veta problemet nu i var fall... =) |
|
|
Tur att det var ett så enkelt fel men kanske inte så roligt, annars brukar man få leta sig gråhårig på små missljud. "M Needs No Gimmicks" |
|
| Jag hade ett liknande ljud från min bil - efter en del sökande hittade jag en dubb i ett av däcken !!!! | |
|
Hehe billigt att fixa iaf. ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.