|
|
|
|---|---|
|
hej har en bmw 530d tycker att den är svag, och att man måste gasa regält för att komma i väg och sedan för att bibehålla farten, finns det något annat än turbon som kan vara dåligt, bilen är servad med alla filter olja, vevhusfilter, kan man kanske kika själv och få reda på problemet, bilen drar även runt litern hur jag än kör (och då ej fortare än 120 km/h) och ej mycket stadskörning. Bmw 530d touring-99 | |
| Upplevde samma sak med min 525tds för inte så länge sedan. Har du tittat på din LMM ? Min sitter längst upp närmast fronten till vänster (i färdriktning) "ovan" på motorn. Bara koppla loss en luftslang som ansluter från turbo'n och sedan kika in och se om mätaren är nergäggad. Jag hade svart koksliknande gegga som hade satt sig fast runt sensorpinnen i mitten på lmm. Tvättade denna endel och hade stor skillnad på min kärra iallafall. | |
|
hej min lmm är nyligen bytt, ca 500 mil sedan, kan det kanske redan blivit skit på den, efter som när jag köpte bilen så var den inte servad på länge, oljan var riktigt svart. kan man kolla turbon på något sätt? koppla bort några slangar eller dyligt för att testa och se om turbon laddar?? Bmw 530d touring-99 |
|
|
Oljan ska vara svart på dieslar.. Den instruktionen fick jag iallafall på senaste passaten. Där sade man att om oljan inte var svart inom kort så kunde detta vara en varningssignal kring något.. Ang turbo vet jag inte. men får du reda på det så skriv ner det i tråden..:) Vem bytte LMM, bmw? Enligt olika trådar här på autopower måste en nyare variant av LMM'en programmeras korrekt till bilens dator. Jag är osäker på hur 530 är uppbyggd, men jag kunde iallafall enkelt komma åt min lmm. 2 minuters jobb att trä loss gummidamasken och titta in i lmm'en för att se om den är skitig. |
|
|
du måste ta en diagnos för att se vad som är på gång, att gissa runt dessa system är helt fel, då de säger till vad som inte är rätt. Åk till en Bosch / BMW verkstad & låt dom diagnostisera din bil, kostar inte många hundringar + att du får ett kvitto på vad som fattas din maskin. Alternativet är "trybyerror" Lycka till / Göran Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
hej min lmm är bytt av bmw i örebro, där de också uppdaterade mjukvaran, har haft den inne på bmw i falun där de gjort en diagnostik på den men ej hittat något fel, (gamla glödstift) var det enda den påpekade. Jag åker även ej under litern med den(eller ganska precis litern) den är väldigt törstig, bilen går väldigt tungt känns det som, Göran vad menar du med trybyerror" är enomt tacksam för all hjälp och engagemang. tack tack alla här! mvh Andreas med en trött bmw 530d Bmw 530d touring-99 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.