AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.157

Vad kan orsaka ett tickande ljud från bakvagnen som ökar med farten?

Visa användare
586
wdac
325i -05
Jo som rubriken säger så har jag ett tickande ljud från bakvagnen, tickandet ökar med farten, jag hörde ljudet nu när jag veva ner för att åka ner vevat när de är varmt å skönt ute,

är det bakaxeln som läckt ut olja å börjar gå torr eller är det nån drivknut som e latjo?

När jag kommer hem från jobbet idag så ska jag palla upp å rullar på däcken å se om jag kan hitta vart ljudet kommer ifrån,

lite tips på vägen vore guld värt.
Visa användare
586
wdac
325i -05
Glömde säga att det gäller en 320iC -93 (E36)
an
120
angazant
bmw 535ia
Finns ljudet där även när bilen e stillastående? ja har samma problem men bara när bilen rullar.....i mitt fall tror ja att de e nåt hjullager..
Visa användare
586
wdac
325i -05
mitt finns bara när bilen rullar, å det tickar snabbare ju snabbare bilen rullar.
an
120
angazant
bmw 535ia
Ja...ja har samma problem...kan vara hjullager....de hörs som mest när bilen är varmkörd på min
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Kolla så att det inte har fastnat en sten i mönstret på däcket. Det kan låta som ett tickande ljud och har lurat många att börja felsöka i onödan.
Visa användare
586
wdac
325i -05
tänkte jag skulle palla upp bilen i helgen ålägga i vxl med motorn igång, då får ja reda på om de är sten eller bakaxel haveri :S
kan va bromsarna i bak, ? att dom ligger emot lite lätt.? vanligt fel på e36

MiN äLskLinG Länk
Kan vara något för långa hjulbultar som "tar i" lite lätt...
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Det problemet har jag haft på ett flertal av mina bilar (om det nu är samma problem), i alla mina fall så var det småsten som fastnat bakom bromskölden.

Ta av hjulet och banka lite lätt och se om det blir bättre.

Good luck!

Hur var det här då.
Visa användare
586
wdac
325i -05
ok men det är inget skrapande ljud, min far brukar få sten mellan skiva å sköld i fram, brukar räcka med att backa så den rullar ur, imorrn lördags ska jag börja titta på bilen å se va de kan vara..

Visa användare
586
wdac
325i -05
Done, de va en sten som satt på höger bakdäck som gjorde ljudet, den verkar ha suttit där ett tag iom att slitsidan var len som ett kvinnolår. dock satt den förvånasvärt löst när jag skulle pilla bort den med stjärn mejseln..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.