AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.029

Erfarenheter av lackverkstaden på Förenade bil Malmö?

Sida 2 av 2
Bra att det löste sig!

Och vilken bra reklam Förenade Bil får! När man drabbas själv tror man att man är ensam, därför är det skönt att höra att även andra har problem.

Synd att inte fler skriver ett inlägg när de fått dåligt bemötande service på en verkstad så att vi andra inte behöver gå på samma mina.

Ett tips, se även upp för de beggade bilarna på Förenade Bil! Felen lagas efter att dom upptäckts av kund, förhoppningsvis inte för sent! Vad som står på Premium Garantin är inte sant, om nu någon trodde det...

Frågan kvarstår dock till vilken aukt. lackverkstad (i Skåne) man bör lämna in sin bil för lagning (rostgaranti) för att minimera skador och bråk?
Pe
15
Petergt
Z4 3.0 -03
R 1100 GS -97 (MC)
Hej
Fick ny ruta i förardörren idag, tyvärr också en stor bula inifrån dörren och ut!!!
Funderar på om det är meningen att jag ska ha bilen överhuvudtaget..
Denna bula är betydligt större än den som jag lämnade in bilen för initialt och nu i förardörren.
Glasmästaren måste antingen ha glömt något i dörren eller så sticker något ut från fönstermekanismen.
Bulan ut är helt rund och stor som en femkrona och ca 5-6 mm hög,tveksamt om de kan åtgärda utan att krympa plåten med omlackering som följd, snacka om följetång...
Förenade bil fick inte göra jobbet för jag litar inte på dem så händer detta hos glasmästaren, suck..
Ska in till dem i morgon och snacka vidare, lämnade bara bilen där idag när jag såg bulan, var så fruktansvärt besviken och arg så jag åkte hem igen innan jag hade fått ett vredesutbrott på dem.

Någon som vet en bra plåt/lackverkstad i Malmö/Lund området???
Är rädd för att hamna i samma tråkiga ekorrhjul igen med dålig lackering osv.
Nu blir man väl av med bilen i ytterligare 14 arbetsdagar..

/Peter
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Och jag som tänkte åka in till Förenade Bils plåtverkstad i morgon för en plåtskada jag fick under semestern. Troligen behövs ingen lack för det sitter under nedre täcklisten.

Skall man välja Theanders i Lund i stället eller finns det fler bud?

Lars...
Pe
15
Petergt
Z4 3.0 -03
R 1100 GS -97 (MC)
Hej Lars

Jag vet att du är mer pedantisk än vad jag är, så Theanders är nog ett bättre val, brosan fick riktat och lackat båda dörrarna på passagerasrsidan på sin 318 -91 och det blev bra...
Trist att man inte visste detta innan man lämnade bilen på Förende bil...
Hur gick det till med din skada och på vilken bil??

/Peter
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Det var på 728:an. Kom upp på en stenkant på Carrefour i Epernay. Upp gick bra men när bilen gick ned och neg till med full campinglast så trycktes plåten upp bakom höger framhjul och den breda plastlisten nederst stod rakt ut där fram. Fixades tillfälligt med gummiklubba och lång plåtskruv genom plastlisten.

Pratade med försäkringsbolaget om skadan och det var inga problem men det skulle gå genom en auktoriserad BMW verkstad. Förenade Bil eller Theanders frågade jag. Helst inte Theanders blev svaret. Dom kanske är dyra eller gör dom ett dåligt jobb som måste göras om? Jag vet inte.

Men efter din otroliga berättelse Peter så vågar man knappt lämna bilen om man skall få tillbaka den med fler skador än när man lämnar in den.

Jag kanske skall åka till båda och få prisförslag?

Lars...
Pe
15
Petergt
Z4 3.0 -03
R 1100 GS -97 (MC)
Jaha så var det dags igen..

har beställt tid hos Autoklinik i Arlöv för lackering , fick tid 26/9 (www.autoklinik.se).
Det var glasmästaren som rekomenderade dem, har läst på bla. mc sidor om bra jobb utfört hos dem, hoppas att det motsvarar förväntningarna.
De har redan skrivit på sin order att jag är petig med resultatet :-) bättre att varna dem innan...
Som jag trodde blev det inte bra när de försökte att massera bubblan, syns fortfarande lite grand..
Nu får man hoppas att om man ska få ett uppslagsmärke till så ska det vara på förardörren innan lackering !!!

/Peter
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Bra att man vet detta nu! Skönt att hör att dom inte är omöjliga iaf! Hade vart värre om dom nekat till allt!

Hoppas de löser sig! Lider med dig!
/Daniel Lund
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Ja då har jag hämtat min 728 på Theanders i Lund.
Reparationen bestod av riktning av plåten bakom höger framhjul, lackering där samt byte av hela tröskellisten som bara den kostade 1.500 kronor.
Jag fick förhandsbeskedet att det skulle kosta cirka 3.500 kronor.
Räkningen slutade på 3.412 kronor och jobbet var utan anmärkning. Man blir ju glad när dom håller vad dom lovar. Konstigt nog?

Lackverkstaden på Förenade Bil lämnade mig förhandspriset 6.115 kronor.
Så jag är glad att jag inte lämnade min bil där och dessutom riskerade att få ett dåligt jobb utfört som Peter.

Som grädde på moset så hade Theanders en rabattkampanj på verkstadsarbete så jag betalade endast 2.900 kronor. Då känner man verkligen att man har valt rätt verkstad. Att man blir uppskattad som kund. Jag fick även ett mycket proffsigt ockh trevligt bemötande utan att vara överdrivet på något sätt.

I fortsättningen blir det Theanders i Lund för mina BMW.

Lars...

Pe
15
Petergt
Z4 3.0 -03
R 1100 GS -97 (MC)
Hej

Då har jag fått tillbaks bilen från autoklinik i Malmö!
Måste säga att de har gått över förväntan, de har gjort ettt kanonbra jobb, inga nya skador inget att klaga på vare sig med färg eller underarbete...

Det är ju så här det skulle sett ut från början!!!

Kundmottagningen har funkat otroligt bra, ringde direkt när bilen var klar och ville att jag skulle hämta den så att inga nya skador uppkom, lönar sig att påpeka att man är petig :-)

All kred till Autoklinik och kan varmt rekomenderas!!!!

Äntligen klar när det är dags att ställa in bilen i Garaget:-(

Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.