|
|
|
|---|---|
|
Har köpt nya fina hamann fälgar med hankook däck och tänkte behandla och skydda däck från att bli blekta/bruna. Nu ca två veckor efter att jag hade på armorall så har däcken blivit bruna och fulla. Vad kan jag göra åt det? prova nått bättre medel? Tänker aldrig använda armorall igen. Har ni nå bra tips på medel till däcken så är jag tacksam Mvh Thomas ___ BMW 740IA Länk | |
|
Bra insikt. Tyvärr fins inget som kan hålla däcken helt rena en längre tid, men med viss åtebehandling finns det hopp. Se först o främst till att lägga på an alkalisk avfettning, och skrubba med en borste och skölj, så däcken är helt rena innan du skyddar dem. Sen skippa silikonbaserade produkter då dem lämnar en fet yta och drar åt sig damm, gäller fö all plast/gummi på bilen. Själv använder jag Smartabs vinylshield på all plast och gummi utom instrument brädan. Den lämnar en orginalllik yta som varken blir fet eller blank, och innehåller ej silikon. Har även mkt bra skydd mot kemikalier och uv ljus. Men som sagt så kan du inte "försegla" ett så mjukt och påfrestat materal så det håller jättelänge. MVH/ |
|
|
Alla kemikalier innehåller saker som inte är speciellt vänliga för miljön. Det jag provade vid biltvätten igår var att använda vanlig matolja och det blev faktiskt över förväntan. Sen hur mycket pengar sparar man inte? Vänligen Asken A true man tries to listen twice as much as he speaks. |
|
|
jo, men matoljan är ju fet, drar därför åt sig damm, löser sig när man tvättar med minsta alkaliska medlet, kladdar om det kommer på lacken, är ej uv skyddande osv osv osv... Pengar, om man gillar att hålla sin bil fin, och köper proffsprylar på literförp, kanske varje list/plast/gummi behandling exteriört kostar några kr, och behöver göras rätt sällan, det käns inte så dyrt eller hur? MVH/ |
|
|
Köpte varjefall Meguiars Hot Shine Tire Spray Länk och måste säga att jag är överraskad av resultatet. Däcken blev tok svarta och inte blev det nå kladd heller. ___ BMW 740IA Länk |
|
|
Gammalt stalltips: CRC So easy, numera omdöpt till Tyre shine. Lägg på skum, torka av överflöd när det är nästan torrt, lämnar en torr fin svart yta med bra lyster som inte kladdar. Ingen som jag hört använda detta har varit missnöjd med resultatet, finns även bekräftat i flera äldre trådar i samma ämne. FP |
|
| Blev mkt imponerad av Smarabs Tire Dandy , När jag tvättade bilen ca 2 veckor efter behandlingen såg däcken som ny behandlade ut igen och det har jag inte varit med om med ngt annat märke. Länk | |
| Meguiars Hot Shine Tire Spray är riktigt bra!! Inget kladd och riktigt bra resultat.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.