|
|
|
|---|---|
|
Länk Länk Dessa produkter ovan, är det någon mening att eftermontera dem? Är de så gamla att de är lätta att ta sig förbi jämfört med dagens eftermarknadsspärrar? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Går det överhuvudtaget få dom att fungera ?? om dom suttit på en annan bil tidigare bör man nog fråga sig. ?? Noterade att det såldes en hel del E39/E38 motorstyrningar av samma säljare, mig vetligen är dom värdelösa om man har startspärr eftersom enbart spritt nya är programerbara ihop med en begagnad startspärr och tvärtom beggad startspärr är inte heller programerbar till en annan bils DME. Sedan måste det vara rätt nycklar också, då man programerar bilen för att nyckeln ska funka till bilen inte tvärtom. Men E32 har en tidigare verision av EWS så törs inte svara på hur det fungerar. ///MVH Hasso Länk |
|
EWS II som kom jan-95 till alla BMW fungerar utmärkt, se vad jag skrev på e34m5.se efter min sålda #794 540i/6 E34 nästan blev stulen för en dryg vecka sedan "Nu fortsätter vågen med bilar som liknar M5: or, min sålda Oxfordgrün 540i/6-96 med 18" M-Parallell från E38 med polerad kant (dock standard stötfångare och standard stolar) råkade illa ut i natt 00:00-07:00 i Tyresö söder om Stockholm, förstört dörrlås, c-låset öppnat, bilen genomrotad, 10 kostymer, en Canada Goose jacka och guld manschetter ratade, tändingslås förstört, den godkända rattkryckan bortplockad genom att såga sönder den nästan nya 3 ekrade sportratten, motorhuven öppnad och dom har kopplat in något på den inringade delen Länk efter dom misslyckats med att få i gång motorn (med EWS II är det omöjligt att stjäla BMW om man inte har ett avancerat och dyrt hjälpmedel som bara är värt att köpa om det är nya X5: or man är ute efter) då stal dom i stället stereon från 2002 inköpt av dåvarande ägaren, kromnjurarna i grillen, BMWemblemet på huven, ett par solglasögon och en parfymflaska. Det negativa dom går på allt som liknar M5: or utan att först kolla om det är någon mening, det positiva är att EWS II fungerar, bilar byggda från Jan-95 har EWS II och är bara att låta vara, tjuvarna klarar inte dom! Jag hade inte gjort det misstaget, enkelt att kolla via chassinummer, bärgaren som hämtade #794 trodde att det var en M5, det räcker tydligen med M-Parallell för att folk ska tro det, du får skriva om hur man ser skillnaden mellan M5 och övriga E34: or tydligare Schnitzer budskapet har inte nått fram=) Min första känsla är att köpa tillbaka så #794 slipper stå på gatan, normalt står den i en villaträdgård men just denna natt så hälsade nya ägaren på sin flickvän, det räcker med sånt. Stephan som hoppas Polisen glömt en Glock 19 i min Nürburgring 540i/6 jag åker när och hämtar i morgon, då ska jag ha skjutträning" Inga E32: or hade EWS II från fabrik utan hade EWS I som är i princip värdelöst det går att komma runt, det är extremt ovanligt med stulna E34: or byggda 95 eller 96, är det en stulen 95: a så är den byggd 94, så satsa på ett bra eftermarknadssystem till din 750, kanske med GPS-spårning? Jag har handlat av firman på ebay, tyvärr både struligt (jag hade en vecka på mig att pengar syntes på deras konto) samt att dom försökte inbilla ebay att det inte blev någon affär oss emellan = ingen avgift till ebay trots att det blev det till slut. Stephan |
|
|
Ok, tack för svaren. Jag har kontaktat båda säljarna och frågat om det finns installationsanvisning och dokument där koden står nedskriven. Utan denna kod går det ju inte att köpa nya "nycklar" eller pommes som de tydligen kallas på tyska. :) |
|
|
Under våren/sommaren ska jag montera en startspärr (ingen som nämnts här) och behöver veta vilken kabel som är vilken i tändningslåset. Det finns väl någon standardbeteckning, terminal 30, 31, 50 o s v. Jag har tittat igenom reparationshandbokens kopplingsscheman men inte hittat vilken kabel som är vilken, var kan jag hitta detta? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.