|
|
|
|---|---|
|
Jag har drabbats av "jojolek" utav bilens motortemperatur. Det är INTE varje gång motorn är på utan det kan gå dagar som timmar som temperaturen leker vilket jag har nu tröttnat på. När den "leker" så har motorn gått upp till normal arbetstemperatur,håller det en bra tid för att sedan gå upp till röd markering för att sedan gå ned till normal,efter en stund är det dags igen att gå högt upp för att gå ned till normal arbetstemperatur och håller sig där!! Det är jävligt frustrerande när det går så högt upp under färd. Följande dag kan det vara hur lugnt som helst för att återkomma efter någon dag. Har kontrollerat kylarvätskan. Kan det vara termostaten? Om det är termostaten,hur byts den? Bmw=Bil_Med_Wett | |
|
Min gjorde ungefär likadan, det berodde på trasig v-pump. Se bilder på min Blogg. Vi är många som har haft det felet. Gissar att även din motor är behäftad med v-pump med plastskovel. PeterB Länk |
|
|
Tack PeterB-Bornius,bra blogg+bilder! Kommer att byta ut pumpen,tar även en ny termostat när man ändå håller på. Bmw=Bil_Med_Wett |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och glöm inte termostathuset och lufta enligt mektipset. ///MVH Hasso Länk |
|
ok! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
PeterB och Hasso! Vilken firma rekommenderar ni gällande köp av reservdelar såsom vattenpum och termostathuset? Meca...Mekonomen el Micro? Dels prismässigt och kvalitèn!! Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
ibland är inte BMW dyrast i av alternativen. sök i forumet det finns nog en del att gå på. PeterB Länk |
|
| Här kan du köpa vattenpumpen för 445,00 kr och då får du en med aluminiumskovel och det är det du ska ha,original är den av plast och det vittrar sönder med tiden. www.waarwest.se Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.