|
|
|
|---|---|
|
Hej... E ruskigt låg i dagsläget... Har precis fått tillbaka bilen ifrån lack, inte riktigt nöjd men orkar inte hålla på, i början på denna vecka så cyklar grannpojken in i min bil samma sida som precis blivit omlackad:( Maximal otur, så nu söker jag ngn BRA plåt/lack verkstad gärna norr om stockholm. Bollmora, A2 går bort. Har bra erfarenheter ifrån sollentuna billackering, men dom har tid tidigast v.33 Bilens tidigare skador var 2st buklar stora som en pingisboll 1 på varje dörr höger sida, då lackade man hela höger sida för att slippa nyanskillnad, men istället fick jag fula lackskarvar.... Så trist att försäkringbolagen styr över resultatet då lackfirman ej kan fakturera för ett "bra jobb" utan det blir "snabb jobb" med allt vad det innebär. Tacksam för svar på detta. //Danne | |
| Usch då. Jag är lite i samma sits. Min sons kompis gjorde ett avtryck med cykelstyret i min på garantin utbytta baklucka. Jag vet vem som skall fixa plåten och vilka som skall lacka. Så får det bli oavsett vad ev. försäkringsbolag säger. Det är inte alla hantverkare som är seriösa, men jag har dom jag litar på. Hur löste du det ekonomiskt? Jag har inte fått någon självklar hjälpvilja från grabbens föräldrar och med 6000:- i självrisk känns det inte ens aktuellt att nyttja vagnskadeförsäkringen i det här fallet. | |
|
RMs Bilservice i Danderyd. Lackar åt Mercedes, Chrysler etc. Sök Urban. /Touchdown |
|
|
Anders -72, När det gäller din skada så har väl grabbens föräldrar en ansvars/hem försäkring, dem betalar sin självrisk och deras bolag betalar din självrisk, detta drabbar ej din "bonus" Vilken firma anlitar du då? Ngn som har hört talas om dessa: Länk |
|
| Tack sthlmopen för tipset om hur man går till väga. Anledningen till att jag inte nämde firman var att den ligger lite avsides för din del (södra Dalarna)Det är min granne som ensam har en märkesoberoende bilverkstad med plåt som specialité. Jag känner honom sedan länge och han är en mycket duktig vad gäller bilplåt. (MD´s Bil & Plåt) lackerar gör Ludvikalacken och dom vet också vad dom gör. | |
|
Tjena Dan! Se det så här: Skulle du få lackskador på samma sida t o m v33 så tar Sollentuna Billackering dem också! :) Varför stressa Dan? Jag vet att det gör ont, men vetskapen om att det blir bra gjort är ju ändå en tröst! Nämner du de dåliga lackskarvarna så gör de ngt åt dem också. Hoppas det löser sig. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.