|
|
|
|---|---|
viobebe |
Är det någon som har erfarenhet av att en 325i går minst lika bra som en M3 E30?För några år sedan hade jag en M3-87 och kompisen en 325i cab-88 vi drog både från start uppåt farter,från start gick M3 an en halv billängd före men på högre farter hade den inga problem och hänga med.Likadant med annan kompis som hade en M3 cab-91 E30.En 325i touring dök upp och ville dra på motorvägen,kompisen växlade ner och drog järnet på 3an 4an och 5an men touringen hängde på hela tiden.Jag vet att 325:ans sexa går bra men ändå M3 ÄR m3. |
Peter |
hej.. jag har inte ännu sådär jättemkt erfarenhet av m3e30'n men vad jag kan säga så är väl det den "fetare" effektkurvan på m20 motorn som gör att den hänger med ganska bra i lite högre farter (den har större yta under effektkurvan)... sen spelar ju drevning exvis. in oxå.. mvh Peter |
Lasseman3 |
Se till att styra in på en krokig väg så är besvärande 325:or borta för evigt. /Lasse |
|
Tidiga M3:or är väl inga raketer direkt rakt fram,blev ju bättre -90 när 215hk kom.M3 Evo var (är) snabb däremot.. Men i kurvor hänger inte många med M3 E30 oavsett årsmodell. Mvh Janne. |
|
| Om man byter slutväxeln på 325:an hänger den säkert på M3an även i lägre farter. Om jag inte minns helt fel har M3 4.11:1-utväxling, alltså samma som 318i. | |
|
Lypsylatex: Europeiska M3E30 hade 3,25:1 med 25% diffspärr. Sportevo hade 3,15:1 med 25% diffspärr. På den Amerikanska marknade lev. M3E30 med 4,10:1 med 25% diffspärr. ///M3 E30 - The real one... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.