AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.182

Varför så få Z3 C till salu just nu?

gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Ja, efter träffen som jag och Kristoffer (CompactK på forumet) anordnade igår så har suget efter en Z3 C 2,8 aldrig varit så stort. Jag har provkört en Z3M R men den kändes lika cabbig som min (inga påhopp tack :P), förutom motorn då. Coupen kändes ganska isolerad och den gick helt okej också. Dock så är det inte det som jag föll för. Jag föll för formerna, för utrymmet, för stereopotentialen, för de lagom med hästarna och det lagom dova raka-sexan-ljudet, samt hur ovanlig den egentligen är.

Jag sitter och surfar igenom blocket, mobile och diverse större bilsidor men jag hittar knappt något. Letar efter en:
manuell bensinare
2,8a
svart helst men silver funkar också
svart/mörk inredning
under 10 000 mil
runt 150kkr, ej mycket över
facelift
ej moddad motormässigt på NÅGOT sätt
ej förstört orginallooken
import eller ej, spelar ingen roll, dock vänsterstyrd

Hittat:
Länk
Länk

Kan det vara något? Hittar ni något bättre?

PS. Säger inte att jag ska köpa en, jag vill bara ha något att se fram emot nu när man sommarjobbar för fullt, kanske det blir en i slutet :)
852
Sörpan
325xi -02
Jag tror att du har svarat på frågan själv, coupéerna är mycket ovanligare än cabrioleterna.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Kan min vara ngt? Är extremt nöjd, kanske blir en m coupe till hösten dock - man blir aldrig nöjd... =)

gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
tvesovla, Din är i princip perfekt... Hur mycket skulle du vilja ha för den? Skicka PowerPost om du är intresserad!
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Det var ju dig jag snackade med på garaget ju :) Du ville ju inte sälja, eller?
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
gunsnroses!
Den silvriga av dina länkar ser fin ut. Bra pris och miltal. Dessutom dom snygga fälgarna som jag också har.
Lars...
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Nej, har ringt runt lite och jag avstår denna sommar. Får kanske bli nästa eller nästnästa eller någon gång när jag helt enkelt är nöjd. Min är för felfri för att säljas och jag tänker inte fixa massa "småfix" med en ny då.

Men om tvesovla bestämmer sig för att sälja sin Z3C så slår jag till rätt snabbt :)
Och, det har han precis gjort... =) Måste dessvärre införskaffa mig en touring - jättekul... =)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Det var inte länge du hade coupen tvesovla, är krisen verkligen så akut att du måste byta bort en sådan rolig bil? ;)

Mina bilar: Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tjena polarn,

Näst sommar kan min vara till salu...kanske =)

Ha de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.