AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
704

Luftfilter i en E34?

Visa användare
43
KLuBBan
Bmw 328 ci -00
Försökte mig på att sätta i ett öppeluftfilter idag på min E34:a, men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Jag blev förbryllad över att det sitter 2 st mätare vid insuget.
Är det en lust o en vakum mätare el hur är det?
Provade o starta bilen utan mätaren som sitter direkt på burket. Trodde den skulle lägga av men det gjorde den inte.
Provade den att montera isär luftbukrken så att jag kunde sätta luftfilter direkt på mätaren men hålet var alldeles för litet och dessutom fyrkantigt.
Nån som har en bra lösning?

En till sak, kåpan som sitter bakom höger framlykta, är det kylning ner till generatorn el va är det för anordning?!

Har hört alla för o mot argumentationer om öppet luftfilter i en bmw, men om man nu vill ha det hur bär man sig åt??
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
LMM kan ta skada av en öppen luftfilter men det kanske var några billiga grejer eller nån glömmde rengöra filtret regelbundet.

Jag har det på nim bil, hade det på min förra o allt funkade perfekt!
På 525an får du skaffa en adapter till filtret, finns att köpa men måste leta lite på olika sajter.

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
43
KLuBBan
Bmw 328 ci -00
Ja jag har hört talas som det.
Men jag har ett Green Cotton som kostar nånstans över tusenlappen.

Ja jag tänkte på det att man måste få tag i en sån där platta som man kan skruva fast på luftmassemätaren.

Men då måste man väl dela på luftburken o luftmassemätaren som jag gjorde ifrån början?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.