AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.716

Kört sönder bilen, trasig bakaxel?

Nu har det hänt, mitt första problem har uppstått.
Det började att jag var ute och körde, men fick för mig att lägga lite lakrits på en parkering. På 2'a växeln började jag att göra några cirklar och det gick smärtfritt. Med smärtfritt menar jag att det aldrig högg i någonstans eller något annat missöde, en mjuk och smidig burn helt enkelt.

Nåväl, jag fortsatte vidare utan att märka några problem, men efter ett par hundra meter smäller det till i bakvagnen, det låter ungefär som om man kört över en större vass kant. Efter detta så smäller det i bakvagnen när man svänger. Inte lätt att förklara det, men rullar däcken väldigt sakta låter det liksom "pang, pang, pang". Svänger jag åt vänster låter det på höger sida och tvärt om, man ser även på fälgen att den smäller till kraftigt, den hoppar synligt till. Kör jag däremot spikrakt framåt, hörs ingenting.

Jag förstår om förklaringen är något flummig, men det var den bästa beskrivning jag kunde ge för tillfället. Vet någon med sig vad problemet är och vart med om liknande, dela gärna med er. Jag har inte hunnit lyfta bilen och kolla ännu, lyckligtvis var jag nära en verkstad som jag ska besöka det första jag gör i morgon bitti, för att be dem ta en närmare titt på vad det kan vara.

Mvh,
Peter

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Troligtvis har något av dreven i diffkorset gått sönder för då smäller det bara när hjulen har olika hastighet.

_______
//Niklas
Ja det verkar som att vi hittat problemet. Iaf så kom vi fram till ovan nämnda problem.
Någon som har en susning om vad en reparation/byte av diff kan kosta?

Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
kolla www.bildelsbasen.se det billigste är nog att köpa en begagnad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.