|
|
|
|---|---|
|
Jag är lite intresserad av denna denna bil Länk (hoppas det blir en länk) men känner mig lite osäker kring en uppgift jag fick från säljaren. Jag har hört mig för om motorhuv och baklucka är bytta på garantin på den eftersom det verkar behöva göras på de flesta E46:or(?!?). Svaret blev att huven var omlackad pga stenskott. Bakluckan visste han inte, visserligen i ett kort mailsvar. Hur ska man se på att huven "bara" är omlackad? Kommer inte rosten snabbt igen då? Om bakluckan är bytt på garantin bör man väl veta det som säljare? Huvar kan ju dessutom vara omlackade av värre skäl än bara stenskott... Hur länge gäller BMW:s goodwillbyten som de vad jag förstår har gjort av rostande karossdelar på många E46:or? Vad säger ni annars om bilen annars? Skick, pris, utrustning osv. Jag tycker själv att den verkar ha den viktiga utrustningen som man behöver. Enligt säljaren är det komfort- och pluspaket. Snygg färg också, men där kan förstås smaken vara delad. Jag har inte haft möjlighet att själv titta på den ännu. Handlare i Arlandastad: det var nästan så jag blev lite misstänksam bara på lokaliseringen men det kanske är obefogat? Anders | |
|
Länken gick ju finfint! Väldigt snabbt här på forumet ikväll, men nu får det ändå vara godnatt. |
|
|
Hej.. Jag har köpt en bil där och det var en jättefin BMW525IA 2003. Jag fick en jättefin bil och jag tyckte också att dom var trevliga killarna där. Dom köper över BMW-bilar från BMW Solna när dom har för mycket beg. Tror inte heller att dom skruvar mätare. Min förra hade en advokat haft som jag sedan talade med innan köp. Detta är vad jag tyckte om dom, vi köpte bilen och styrde upp till Sundsvall... mvh.Ekkez |
|
|
Rosten på huven kommer oftast i fogen vid lyserna på baksidan av huven. Någon omlack pga stenskott stoppar nog tyvärr inte rosten men om du skulle drabbas av rost har du ju 2 år på dig att anmäla det. De flesta BMW-verkstäder byter ut mot nya delar utan en massa snack så åk till nästa om någon utav dom trilskas. Så länge bilen inte är mer än 6 år är det inga problem. |
|
| Om huven är omlackad på eget bevåg på grund av stenskott så gäller väl inte rostskyddsgarantin längre? Om omlackeringen är ett garantijobb så gör den ju givetvis det. | |
| Kolla om huven är klarlackad på insidan. Det är min utbytta. Om den är det är huven definitivt bytt för klarlack på insidan är inget som BMW kostar på vid robotlinjen. Det går ju också att kolla om gångjärnen är ihoplackade med huven. Utbytta huvar är lackade lösa och således även lackade på anliggningsytorna till gångjärnen o.s.v | |
|
Huven på en topasblå bil med 15000 mil är i regel inte så vacker så att någon valt att lacka om den är kanske inte så konstigt. Min egen 320d har rullat drygt dessa mil och dess huv skulle inte må dåligt av en omlackering. Väntar dock på att lite rost ska dyka upp så att man jobbet gjort utan kostnad. Vet inget om handlaren men priset ligger nog hyffsat rätt. Står 3 ägare på den men det kan ju vara två handlare som är medräknade. Det är ju lätt att spåra den som ägt bilen så från honom/henne kan du ju få svar på de frågor du har. Verkar som det är dags för besiktning av bilen så låt handlaren sköta detta innan ev köp. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.