AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
589

535 - 92 går varm i köer, vad kan vara fel?

Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Har ett problem med min 535 -92, den går varm när man står stilla på tomgång.
Jag misstänker att det är fläktkopplingen som säckat, finns det något sätt att testa att det verkligen är den? Jag har provat att låta den gå nästan upp på det röda och sedan stängt av och kännt på fläkten och den har gått ganska lätt att dra runt, den borde väl nästan sitta fast när bilen är varm eller? Vad kan det annars vara? Har inte haft bilen så länge och vet inte mycket om den men det ser ut som att vattenpumpen och topplocket är bytta. Ganska säker på att det inte finns luft i systemet också.
Calle
ga
201
gagge66
540iA -99
Som du själv säger så är det troligen fläktkopplingen. Hade precis samma fel på min gamla 635:a, å det var fläktkopplingen. Har läst att man kan kolla med en ihoprullad tidning eller liknande. Ska inte gå att stoppa fläkten om den funkar som den ska. Finns även ngr rader under Mekartips.
Ca
76
Calle-balle
525i touring -06
Fläkten går lätt att stanna med handen, men en bilmeck jag snackat med sa att det inte va ett säkert sätt att testa fläkten. Men det känns ju väldigt mycket som att det är den. Vart kan man få tag på en billig fläkt? Nån som säljer pirat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.