|
|
|
|---|---|
|
Är trött på durret i bottenstocken på min 6 växlade låda, plus att den har börjat att fukta lite olja. Vart lämnar jag den på renovering? Vet att det inte är så lätt att få itu en sådan här låda. Men nån mer än Bmw Verkstad borde ju ha dom verktygen som behövs? Nån som vet och har erfarenheter av nån som e klurig på sådana här lådor? Mvh Johnny | |
|
Peder på Mobimech www.mobimech.com är nog rätt man. Ett tips kan dock vara att till att börja med byta olja i lådan, jag bytte till Red Line MTL ( kommer inte ihåg exakt betäckningn nu ), och rasslet försvann nästan helt och hållet =) __ mvh ///M artin |
|
|
Tackar för ditt svar! Helt klart värt att prova med ett oljebyte, men läckaget lär ju inte försvinna med ett oljebyte tyvärr :( Var det samma firma som tipsade om oljan? Mvh Johnny |
|
|
Tyvärr går det inte att få tag på reservdelar till den sexväxlade lådan så till och med Peder kan nog få problem. _______ //Niklas |
|
|
Vart fuktar den då, kanske bara ett packboxbyte fram eller bak som behövs !? Kommer faktiskt inte ihåg vem som tipsade om oljan, men den är i alla fall bra =) Går inte att få tag i reservdelar till lådan ? Kan det vara möjligt ? Måste man köpa en helt ny från BMW om den är körd då, eller vad ? __ mvh ///M artin |
|
|
Har tvättat rent lådan ordentligt, och vad vi kan se så läcker den mitt på där den är ihop "klistrad".. Pratade med Peder idag. Han skulle hjälpa mig med lådan, men det får bli efter semestern, får hålla koll på oljenivån tills dess, ska även testa en lite tjockare olja.. |
|
|
Då är det ju sannolikt främre ( ingående ) packboxen som behöver bytas, inte så svårt, men lite krångligt att få ner lådan förstås.... __ mvh ///M artin |
|
| Ja, kan vara packboxen.. Eller om det är där lådan är ihopsatt i packningslimmet det läcker? för lådan är ju ihop limmad utan packningar endast packningsklister.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.