|
|
|
|---|---|
|
Har två problem som jag behöver hjälp med. 1. Mitt backljus har lagt av, har provat nya lampor fast utan resultat så jag undrar om det finns någon brytar/ koppling som kan lagt av eller vart back kontakten finns?! 2. Vattentemp. Har haft en rörlig vatten temp under en tid nu, när motor påfrestas stiger tempen, när jag motorbromsar, ex backar så sjunker den. När jag vrider upp värmen i cupén så sjunker temp mätaren markant. Bytte termostat idag, det hela blev bättre men så fort jag står stilla/kör sakta så stiger tempen fortfarande men vid högre fart, 50+ så ligger tempen stabilt, även vid påfrestning och motorbromsning. Har funderat på om det kan vara motorfläkten som lagt av, verkar vara någon sort visco koppling på den men har bytt denna tre ggr nu visserligen till begagnade fläktar men kan fortfarande stoppa fläkten med handen när motor tempen stigit en bra bit, detta skall väl igentligen inte vara möjligt. Hur fungerar den där kopplingen igentligen, hur vet den när vatten börjar bli för varmt etc!? Är det bara till o köpa en ny koppling eller kan det vara något annat så som någon av de två givarna på termostat huset, eller vattenpump eller liknande!? Söker assistans snarast. MVH Micke | |
| garanterat viscokopplingen.när det är varmt,så ska det inte kunna stoppas med handen... | |
| så vart min bil med. men tog bort orginalfäkten o satt dit en elfläkt framför kylaren istället. funkar jätte bra. annars är de bara att köpa en ny fläktkoppling. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.