AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.648

vibrationer 540 fram

hej.köpte nya bromsskivor till min 540 fram.sportskivor borrade och slitsade.och green stuff belägg skivorna kopte jag på nätet av bromsmannen har annons på blocket.monterade dom häromdan ut en sväng och var glad.bilen var helt okörbar enorma vibrationer i ratten direkt.körde några mil samma skit så jag satt tillbaka originalbelläggen för att testa om det va dom samma resultat jag fick sätta tillbaka dom gamla skivorna kunde ej köra va på jobbet idag och spännde up dom i svarven dom va inte skeva va fan e detta nån som har en susning ska dom köras in kan ej köra in dom med dom vibrationerna mykke tacksam för svar patric.
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
hade du vibrationer innan du bytte skivorna?
Har du vibbar när du kör eller är det enbart när du bromsar?

har nyligen haft problem med min,de hela resutlerade i att jag fick byta framfälgarna för att de var skeva=4 k för dem+balansering o av/påtagning av däcken.
de blev kanon! dock så vibbade det fortfarande när jag bromsade,lät dem svarvas men det blev fel då skivorna vändes på så de gick ej köra med.
Monterade nya skivor igår från Zimmerman för 2k o nu går bilen helt underbart.

Ps använd gärna punkt/komma när du skriver.....
Jag hade inga vibrationer innan bytet.Inte heller när jag satte tillbaka dom gamla skivorna.Det vibrerar bara när jag bromsar.Patric
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Länk
Länk

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
netz
Om du vet att skivorna inte är skeva så har du nog inte fått dit dom riktigt,
Rengöring av naven är viktigt, montera skivorna lås fast dom med ett par hjullmuttar snurra runt kolla noga att skivan ligger an mot navet.
du kan ju oxå jämföra mellan dom gamla å nya om skiljer något
kanske fattas det någon fasning eller så.

Mvh
Netz
Ampe
Kan nämna att Royal fått en ny skiva eftersom den gamla var fel på från fabrik.

/Bromsmannen
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Skönt att det löste sig.

Enligt EBC skall Green Stuff inte användas på biler med över 200 hk utan Red Stuff. Se Länk

Mvh Björn
Bilblogg: Länk
Ampe
Det är ju inte antalet hk som bestämmer vilka belägg man ska ha utan hur man kör eller bromsar.

Kan dock hålla med om att har man en bil med mycket hk så är det aldrig fel med bättre bromsar -men som sagt kör man inte hårt så behöver man ju inte bättre belägg.

/Andreas
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jo, jag håller till viss del med, man _måste_ inte undvika Green Stuff med över 200hk motor. Jag har nu provat både Green Stuff och Red Stuff på min som iaf en gång i tiden var 286 hk stark, och min körstil kan nog beskrivas som 'entusiatisk', och det är mer 'ork' eller vad jag skall kalla det i Red Stuff när man tar i, men bara då.

---
Bilblogg: Länk
Ampe
Skillnaden mellan green och redstuff är nog inte så stor -men som sagt kör man friskt/entusiastiskt så är givetvis ett bättre belägg att föredra. Sen finns det billigare alternativ till EBC som jag vet av erfarenhet ar lika bra -men dessa får jag ej prata om eftersom det kallas att marknadsföra sig själv här i forumet.

Lite erfarenheter kan jag ju alltid dela med mig av =)

/Andreas 073-6124062
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.