|
|
|
|---|---|
|
Jag har monterat ett navigationssystem som ersättning för det som blev stulet, bilen är en 530 -01 och dom nya prylarna från skroten kommer ifrån är en likadan -02. Jag har läst att radiomodulen ändrades under denna period, jag vet inte vilken som satt i bilen innan bytet men nu är det BM54. Radion fungerar bra när jag står still, söker jag kanaler under färd hittar han bara några. Jag har läst i forumet om antenndiplexer, är det den prylen med 5 ingångar (bl.a. ingång för antenner) som sitter på vä d-stolpe (touring)? Sitter det en likadan på hö d-stolpe? Är det bara den eller dom 2 som måste bytas för att få perfekt mottagning på radion? | |
| På min sedan med BM24 sitter det 2st antenn grejer en på var sida och gör det säker på din också , BM24 har 2st antenn anslutningar(båda används) en liten och en större , BM54 har bara en antenn anslutning så om man byter ifrån BM24 till BM54 så finns en adapter för detta hos bmw , man skall alltså inte behöva byta antenndiplexer för att man byter ifrån BM24 till BM54. Hade du flatstift i stora kontakten till radiomodulen så satt det troligen BM54 i bilen innan och då borde inte radio mottagningen försämras. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.