AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.104

Radiomodul BM24/BM54?

Jag har monterat ett navigationssystem som ersättning för det som blev stulet, bilen är en 530 -01 och dom nya prylarna från skroten kommer ifrån är en likadan -02. Jag har läst att radiomodulen ändrades under denna period, jag vet inte vilken som satt i bilen innan bytet men nu är det BM54. Radion fungerar bra när jag står still, söker jag kanaler under färd hittar han bara några. Jag har läst i forumet om antenndiplexer, är det den prylen med 5 ingångar (bl.a. ingång för antenner) som sitter på vä d-stolpe (touring)? Sitter det en likadan på hö d-stolpe? Är det bara den eller dom 2 som måste bytas för att få perfekt mottagning på radion?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
På min sedan med BM24 sitter det 2st antenn grejer en på var sida och gör det säker på din också , BM24 har 2st antenn anslutningar(båda används) en liten och en större , BM54 har bara en antenn anslutning så om man byter ifrån BM24 till BM54 så finns en adapter för detta hos bmw , man skall alltså inte behöva byta antenndiplexer för att man byter ifrån BM24 till BM54. Hade du flatstift i stora kontakten till radiomodulen så satt det troligen BM54 i bilen innan och då borde inte radio mottagningen försämras.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.