|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha fört över pengar till G-power i tyskland i februari har man så gott som klättrat på väggarna av oro! De släpptes på marknaden i Maj så jag antar jag är en av de första med dessa ;D... Så idag kom mina G-power Silverstone Diamond 19" med 235 donlop däck fram och 265 dunlop bak. med allt det jag behövde la även på 7mm spacer plattor som följde med i kittet! Shit vad jag älskar dessa fälgar. Dom är lite mörk gråare på insidorna av följen men när solen träffar dom blir det en slags färg av guld, fråga mig inte hur men hur jäkla coolt som helst! :D... Sen är dom special designade för BMW bilar, kyler bromsarna och är "självtvättande"... Super nöjd är jag ialf! Så nu ser min bil ut så här!: Länk Länk Länk | |
|
Hej! Fälgarna fina...men där lär du ha tandborsten i högsta hugg när du ska polera! Smaken är som baken och det är väl det som är meningen med vårt forum. Jag valt en fälg som lyft upp den svarta lacken på ett annat sätt. Hur som helst så är det ett snyggt montage. Och berätta gärna hur du får dem självtvättande....smile... //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
| grymmt snygga :D .... sveriges snyggaste z4 får man väl säga nu hehe... synd bara tt dem kostar så mkt annars hade jag oxå köpt :P | |
|
höhö ja självtvättande och självtvättande men den är uppbyggd så att inte broms damm och liknande ska kunda fästa sig fast på fälgen: Du kan läsa mer om fälgen här: Länk Sen att bilen kommer vara svart i framtiden är ingen som garanterar ;D... Men givetvis finns det alltid bättre/snyggare fälgar inget att snacka om! |
|
|
bmw_jerry: HEheh tack men sveriges snyggaste hmmm det vågar jag inte kommentera men man försöker väl vara där uppe ;).... Jo det blir väl att äta nudlar och vatten ett tag nu hehe. Tack för kommentaren alltid kul o höra! :) |
|
|
OOOh glömde nästan en så viktig detalj. Nu slipper man se dom fula pump ventilerna! Dom är helt borta! Ser ut som en liten liten bult nu skit snyggt! SKa ta fler kort imorrn! så ni får se färg skiftningen och ventilen. |
|
|
Riktigt snygga fälgar, passar mycket bra på Z'an! Jag gillar också mångekrade fälgar, enda nackdelen är som Z3Kent skriver, att rengöringen tar TID. Små diskborstar funkar bättre än tandborstar dock :) Mvh, /Wille |
|
|
Snyggt!!! /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
snygga väntar desperat på mina fälgar som jag beställde sen två månader och fortfarande ingen leveranstid, tycker de är dåligt av bythjul.com Länk (E85) 03-&bilmarke=BMW&dimension=19 \ någon som vet var man kan få tag på dessa? |
|
|
bmw_patricia.. dem där ser ju väldigt snygga ut.. har du någon bild på bilen??? Fantastiska Z4:an: vad är vikten på fälgarna.. är dem mkt lättare än vad fälgar brukar vara |
|
|
tack alla för kommentarerna! jerry: alla fyra hjulen med däck väger 100kg. Men jag vet faktiskt inte vad original fälgarna vägde. Men 100 kg måste väl vara rätt bra eller? jag vet inte kan ingeting haha |
|
| bmw_patricia; jag är i samma sits, och man vet lika mkt (lite) om leveranstider som återförsäljaren gör. det är fabrikerna som inte hinner producera, så det kvittar i princip vilken återförsäljare du vänder dig till. köper man ett par fälgar som kanske inte är de vanligaste direkt, så är det liten chans att någon annan har dem på lager. du ska vara glad att du inte är i den sits jag är. min bakfälgar är redo för leverans, framfälgarna vet inte ens generalagenten något om. DET är ångest! ;) ska tillägga att mina fälgar beställdes i mars. | |
|
här är förresten en bild på den sexiga ventilen! :D; Länk Och här ser ni färg skiftningen inuti fälgen som ser ut att vara koppar/guld aktig men i själva verket är den mörk grå precis som inner sidorna är på ekrarna! SÅ coolt hehe: Länk |
|
|
Grymmt snyggt. Gratulerar till ett kanonval av fälg. Mvh Henrik |
|
| Snyggt! | |
|
Tjusigt! :) Själv lånade jag ut min bil till en tjejkompis i förra veckan som lyckades skrapa höger bakfälg mot trottoarkanten ner till garaget. Kul sånt :( Har mailat Fälgfixarna men inte fått nåt svar, hade man bara kunnat köpa en fälg hade jag gjort det direkt men det verkar inte gå. Länk |
|
|
Är 265 det bredaste som går att få på bak? bmw_patricia: Har du beställt 4st 8,5" breda fälgar? Blir inte det lite smalt bak? ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Passive; hade en 19"-fälg innan som blivit skrapad. Den hade troligen inte blivit skev eller något, bara kosmetisk skada alltså. Den ville fälgfixarna ha 860kr inkl. moms för att laga. Skitsumma om man har fälgar som annars kostar 5-6-7 tusen/st. Dock kan jag tänka mig att det är långa väntetider denna tiden på året för att få den fixad hos Fälgfixarna + att du bara kan skicka in själva hjulet hjulet. Hur länge dem har fälgen har jag dock ingen aning om. | |
|
Var det inte denna Z4 som fick stopp mellan Karlskoga och Örebro i dag ? Hoppas att du fick lift hem, och att Z4 snart är fixad. //På väg hem från Gelleråsen BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
Nej men mellan köping och hallstahammar (e18 mellan örebro och sthlm) var det jag som stog. Men jag antar att det är mig du menar för jag såg en massa bmw audis och porschar som brassa förbi, och många av er såg jag köra på bana i mantorp på bmw sprin break. Och angående min så är det lite sådär remmen till kompressorn gick av???!!! så jag fick fixa bärgning hem så hem kom jag alltid men det är en mycket tung lördag! |
|
|
Tack jonte, skönt att höra. 860:- är ju inte dyrt, det är det lätt värt. Tråkigt att åka runt med en bil som man håller i toppskick och sen har en repad fälg. Det syns inte om man inte tittar nära, men bara vetskapen om att den är repad är tillräckligt för att man stör sig på det. Ska se om jag kan få tag på numret till Fälgfixarna så får man boka en tid. Tack för infon. :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.