AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.559

M3 E30 hos AutoCity?

Tjena... Snubblade över detta åk på nätet idag... Länk Någon som har någon info att komma med angående denna bil?
Ser ganska fin ut, lite väl långa mil dock. Har även hört lite blandade åsikter om firman i fråga.

MVH Jocke.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Registrerad i Sverige 06-04-03 avställd 07-05-03, 3 ägare!
Tycker priset verkar lite högt med tanke på mil och ej helt original!
Synd att inga bilder fanns på interiören.
Historiken är nog värd att kollas lite närmare på!
Ser ju fin ut på bild...men skulle inte gå allt för hårt på det!
Min magkänsla säger ett svagt nej tack,men man vet ju inte föränn man synat den.

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Patrik: Min magkänsla säger likadant... Som sagt fin på bild, men milen/priset är lite saftigt. Även tonade rutor och anskrämliga TWS- fälgar (eller vad det är) sänker min nyfikenhet...
Flera bilder finns på AutoCity.se, och det ser iofs inte tokigt ut.

Länk Detta måste väl vara lite väl saltat pris för en med över 20 ägare. Visserligen svensksåld och relativt moderata mil. Även den ser ju fin ut...

MVH Jocke.
no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
Är man ute efter ett kliniskt orginal så hittar man nog trevligare bilar även om de kanske kostar en smula mer fast sedan får man mindre miltal på mätaren dock. Är man nu intresserad av en bil som är modifierad så hade jag inte höjt direkt på ögonbrynet för priset om låda & motor var grundligt renoverad men då vill ja ha betydligt mer utrustning än det som tycks sitta på bilen. Kul med en 91'a dock.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Håller med övriga, ser inte nackstöden bak som det står i annonsen. Men det går väl att pruta om man är intresserad. Saknar bilder på inredningen, motorrum mm för att få en någorlunda uppfattning om bilen.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
kilroy
Om du funderar på att köpa en bil från AutoCity så är mitt tips...kolla bilen ordentligt innan...

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

no
117
nojas
M3E30 -90
325- 94
Jag har ett par dagar ledigt nästa vecka så är vädret fint så sätter jag mig i min kärra & brummar dit. Ska försöka få med mig en kamera också.
Nojas: Vore kanonbra om du vill det... Vore grymt mer lite fler bilder/info.

MVH Jocke.
Annars finns denna M3E30-97??

Den kan du pruta på antal fel a´ -5000kr, den har minst 3-4fel bara det är 20.000. Helt plötsligt är du nera på 140.000 vilket är ganska rimligt om mil och skick stämmer överns med bilden och info.

Länk
Hahaha! Ja, du har en poäng där... Men visst, den ser nice ut, med lite småfix så kan det nog bli en riktig pärla..

MVH Jocke.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"garanterat sveriges finaste" den är alltså finare tex Daniels Europa Meister, Sonnys pedantskötta M3e30 samt den vita med några hundra mil på mätaren, då är det bara att slå till 160´ är inget annat än ett fynd.

852
Sörpan
325xi -02
Verkar som om priserna på M3 E30 har skenat i år. 160 000 för en bil i hyfsat bruksskick verkar inte ovanligt...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ni missar en fel till på första bilen! Det är ju fel sido-blinkers!!! Det ska var E34 sido-blinkers och inte vanliga E30 som är mycket större! (Jag vet, jag är lite nörd! :-))

Hmmmm, jag som tyckte att jag måste vara helt virkad som har lekt med tanken på att gå ut med annons pris på 160 för min bil! (min har 6 ägare och 8500 mil, hygligt bra skick!)

Blogg:M3Länk
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Det är ju helt ok att fina bilar kostar pengar! Däremot så är skillnaden mellan riktigt fina bilar och bilar i bruksskick/objekt för liten. Sedan kan man fråga sig vad slutpriserna blir. 160 K för långmilare känns dyrt.(Idag). Är det verkligen någon som köper dessa bilar?

Killen som köpte den vita 1000 milaren gjorde nog en riktigt bra köp.

/Mats
Salesman:

Vd gick den viat M3 för?

Abbe:

Priset för din bil har jag redan kommentera kanske kanske kan gå upp lite pris......

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
starre, som jag skrev jag lekte med tanken om annons pris, vad jag eventuellt får visar det sig den dag jag säljer bilen.

Den vita M3:an var utannonserad för 220 tror jag.

Blogg:M3Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.